Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

5 niveaus voor een succesvolle conversiestrategie

Door: Andrea Viragh

Geschatte leestijd: 1 minuut

Dit artikel verscheen eerder op twinklemagazine.nl en is geschreven door Will Salden.conversie optimalisatie

“Waar webshops in het verleden vooral bezig waren met het trekken van verkeer, zien nu steeds meer bedrijven het belang in van conversieoptimalisatie. Maar tussen het inzien van het nut en het succesvol implementeren zit nog een groot verschil. Vooral veel kleine bedrijven hebben hier moeite mee. Wat is het pad dat u als ondernemer moet volgen voor een succesvolle conversiestrategie?

Tekst: Will Salden

Structureel toepassen conversieoptimalisatie blijkt lastig
Het structureel toepassen van conversieoptimalisatie blijkt voor veel bedrijven toch nog erg lastig. Vaak blijft het bij ad hoc pogingen. Veel excuses die ik in de praktijk hoor zijn: ‘Het kost veel tijd’ (verkeer naar uw website leiden kost ook tijd), ‘We hebben te weinig verkeer’ (ook dan kunt u conversie optimaliseren), of ‘Het kost te veel geld’ (de juiste conversiestrategie verdient zichzelf terug).

Het succes van een optimalisatiestrategie heeft alles te maken met mindset. Veel bedrijven verwachten dat zodra er wordt gestart met een conversieoptimalisatietraject, de conversies door het dak heen zullen schieten. Gebeurt dat niet, dan gaat de energie eruit, verliest men het vertrouwen en wordt het programma stopgezet. Er zijn zaken die u kunnen helpen bij het succesvol uitrollen van een conversiestrategie; het gaat hierbij voornamelijk om een juiste aanpak, die voorkomt dat uw strategie mislukt of stagneert.”

Benieuwd naar de aanpak en de 5 niveaus voor een succesvolle conversiestrategie? Onze Usability specialist Will geeft op Twinkle stap-voor-stap aan wat je als bedrijf kunt doen om je conversiestrategie succesvol uit te rollen.”

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF