Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

6 redenen om e-mailmarketing in te zetten

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

Na veel onderzoeken is gebleken dat e-mailmarketing ontzettend effectief kan zijn. Echter, wordt e-mailmarketing nog niet overal correct toegepast. Om een goed inzicht te bieden hebben we de 6 belangrijkste redenen opgesteld waarom u voor e-mailmarketing zou moeten kiezen.

1. Relatief lage kosten

E-mailmarketing is vrij breed en heeft relatief lage kosten. In sommige gevallen kunt u de nieuwsbrief zelfs gratis versturen. Echter, u zult wel een aantal uren kwijt zijn aan het ontwikkelen en testen van de nieuwsbrieftemplate.

Heeft u de resources niet om professioneel een nieuwsbrief te ontwerpen, of weet u niet waar u allemaal rekening mee moet houden? Zorg dat u dan advies inwint via een professional of besteed het uit.

2. E-mailmarketing heeft een hoge ROI (Return On Investment)

Belangrijk is dat de tijd en het geld die u investeert in e-mailmarketing snel wordt terugverdiend. E-mailmarketing heeft een hoge ROI als het gaat om het genereren van sales ten opzichte van het aantal uren dat erin wordt gestoken.

3. De interesse is er al

Als u e-mailmarketing vergelijkt met andere media, is het zo dat er bij e-mailmarketing expliciet toestemming is gegeven voor het sturen van een mailing. Men heeft zich dus ingeschreven voor uw nieuwsbrief, dus er is al interesse (geweest). Nu moet u het nog interessant maken voor de mensen om uw nieuwsbrief te lezen, erin te klikken en eventueel een conversie te maken.

4. U bouwt een band op met de ontvanger(s)

Als u e-mailmarketing op de juiste manier toepast, dan heeft u een trouwe ontvanger die het ontvangen van uw nieuwsbrief als prettig ervaart. Dit gaat niet over één dag ijs en zult u netjes en geduldig moeten opbouwen. Houd er rekening mee dat er wel aardig wat tijd in kan gaan zitten. Een paar belangrijke zaken om die band goed vast te houden:

  • Blijf vernieuwend
  • Bied relevantie
  • Speel in op de actualiteiten
  • Personaliseer uw nieuwsbrief (bijvoorbeeld: “Beste Patrick

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF