Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

ADchieve announces: dynamische sitelinks

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: 1 minuut

Veel AdWords gebruikers zijn bekend met sitelinks. Deze aanvulling op de advertentie, onder de advertentietekst, dient als extra link naar een specifieke pagina op de website. Door deze sitelinks worden advertenties relevanter voor potentiële klanten. Wat is het voordeel van deze toepassing via ADchieve?

Standaard toepassing

In veel gevallen worden de sitelinks op campagne niveau toegevoegd. Het nadeel hiervan is dat je sitelinks veelal algemeen, en dus minder relevant zijn ingestoken, en dat niet alle sitelinks afgestemd zijn op desbetreffende productgroep. Zie hieronder ter illustratie een niet optimale toepassing uit de praktijk:
dynamische sitelinks adchieve

In dit geval wordt er heel gericht gezocht op dit model Wolf Garten grasmaaier. De bezoeker is de fase al gepasseerd, waarin de afweging wordt gemaakt tussen een grasmaaier, bosmaaier of zitmaaier. In andere woorden: deze sitelinks voegen niks toe en maken de advertentie zeker niet relevanter. Juist doordat iemand heel gericht zoekt, is het van belang om geen afleidende elementen te benadrukken. Dit kan een nadelig effect hebben op click-through-rate (en conversie).

Dynamisch sitelinks via ADchieve

ADchieve maakt het mogelijk om assortiment te koppelen aan AdWords. Zodoende kun je op elk gewenst niveau in AdWords geautomatiseerd adverteren. Zo ook op productniveau, de zogenaamde longtail, wat een interessante vorm is in het kader van rendement. Hoe kun je sitelinks het beste op productniveau inzetten?

ADchieve voorbeeld

ADchieve voorbeeld

Bovenstaand voorbeeld is een zinvolle toevoeging op de advertentie. Wat zijn de ervaringen van anderen met dit product? Welke accessoires passen op dit apparaat? Welke voordeel heb ik als ik accessoires combineer met deze grasmaaier? Hierdoor wordt de advertentie nog relevanter voor de bezoeker.

Het is handmatig niet te doen om voor duizenden producten relevante sitelinks toe te voegen. Door deze informatie per product mee te geven in de feed, wordt het mogelijk om via ADchieve geautomatiseerd relevante sitelinks op productniveau mee te geven. De eerste tests hebben uitgewezen dat deze toepassing een positief effect heeft op de click-through-rate. Voordeel is dat de advertenties, door deze specifieke aanvulling, meer opvallen ten opzichte van de concurrenten.

Binnenkort wordt deze nieuwe feature in ADchieve toegevoegd. Interesse of vragen? Bekijk dan de website van ADchieve of neem contact op met je Account Manager bij Tribal.

 

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF