Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Bedrijf op Facebook: Local of Brand Page?

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

Je wilt met je bedrijf aanwezig zijn op Facebook, maar kies je dan voor een local page of brand page? En waarom? Hier zal ik op in gaan, maar daarvoor is het eerst van belang de verschillen te belichten tussen een Facebook local page en brand page.

Verschillen

Het verschil tussen een local en een brand page ligt in de info tap. Overall zijn de pagina’s hetzelfde, alleen heb je met de brand page meer mogelijkheden tot het invoeren van specifieke bedrijfsinformatie en keywords.

Hieronder vind je in een overzicht de verschillen onder de info tabs, voor een:


Keuze: Local of Brand Page?

Voor social media optimalisatie is de keuze voor een branded business page het meest doeltreffend, omdat je hierop het meeste relevante content over je bedrijf kan toevoegen.

Adres, openingstijden, parkeermogelijkheden e.d. zijn voor online business gewoon niet relevant. Het geven van zulke informatie zal hier niet leiden tot realisatie van doelstellingen zoals meer online traffic naar de site of meer online sales. Wanneer je (relevante) informatie geeft over je bedrijf zoals wat je doet, waarom en wat voor producten/diensten je aanbiedt is dit direct veel interessanter en zal de ‘likeability’ van je pagina stijgen. Wanneer je geregeld zorgt voor updates worden bezoekers tevens gestimuleerd om terug te blijven komen.
Een local business page zal pas echt toegevoegde waarde hebben wanneer de social media doelstelling ligt in het stimuleren van traffic en sales voor een fysieke winkel.

Bedenk van te voeren goed wat je doelstelling is, want op basis van de doelstelling kan gemakkelijk een keuze gemaakt worden tussen een Facebook local of brand page.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën en Facebook ervaringen, dus reageer gerust!

Discussie- 2 reacties

Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf? — Erno Hannink

28 december 2010, 09:42

[…] fans), wordt de pagina overgenomen en beheerd door de Facebook-community.Tribal zegt in het artikel Bedrijf op Facebook: Local of Brand Page?Het verschil tussen een local en een brand page ligt in de info tap. Overall zijn de pagina’s […]

Reageer hier op

Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf? | Webmaster Resources

29 december 2010, 07:32

[…] zegt in het artikel Bedrijf op Facebook: Local of Brand Page? Het verschil tussen een local en een brand page ligt in de info tap. Overall zijn de pagina’s […]

Reageer hier op

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF