Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

BrightonSEO, you were great!

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: 2 minuten

Dat was het weer, de zesde editie van het almaar groter wordende 2 daagse congres BrightonSEO in, u raadt het al Brighton & Hove in East Sussex U.K.

Esther en GerkSamen met mijn collega Esther de Pooter ben ik dit jaar afgereisd naar deze prachtige plek om dit congres bij te wonen. Het congres werd georganiseerd in de prachtige Brighton Dome waar alles in het werk is gesteld om een zo goed mogelijk georganiseerd evenement neer te zetten, en dat is zeker gelukt.

Na onze aankomst op dinsdag hebben we ons eerst verder ingelezen in het zeer uitgebreide programma en een keuze gemaakt welke sessies we afzonderlijk graag wilden bijwonen. Maar eerst kwam woensdag, de eerste dag van het evenement.

De eerste dag BrightonSEO 2014 stond in het teken van advanced training. Mijn collega Esther heeft de training Local SEO bijgewoond. Dit was een vanzelfsprekende keuze omdat op dat vlak van de zoekmachine optimalisatie ook haar specialisme ligt en een groot deel van ons klantportfolio ook lokaal georiënteerd is. De insights die ze heeft meegekregen waren precies zoals ze moesten zijn, innovatief en hands-on. Ze zal hier dan ook binnenkort een uitgebreide blogpost over schrijven.

Zelf heb ik de training Advanced reporting in Excel for search marketers bijgewoond. Een intensieve training over het extraheren van data uit de verschillende Analytics tools, deze data opschonen en verwerken in Excel tot volledig geautomatiseerde templates waarmee onze klanten een rapport on demand hebben en waarin zowel correlatie tussen gegevens als forecasts (voorspellingen) worden weergegeven. De ontwikkeling van de templates voor Easy zal zorgen voor duidelijkheid en transparantie in behaalde resultaten. Bijzonder interessant en leerzaam en ook over deze training zal ik binnenkort een blogpost schrijven.

Samen met een aantal andere SEO’s uit onder andere Ierland, Zwitserland en de U.K. zijn we na de training Brighton ingegaan voor de wel verdiende ontspanning. Een geweldige avond in de Pub Smugglers waar de gehele ruimte was geboekt voor alle SEO’s die naar het congres waren gekomen. Een feest van herkenning! We hebben veel andere SEO ontmoet die we door de jaren heen hebben leren kennen via Google+, Twitter en Blogs.

Dag 2seo

Een dag bestaande uit 5 blokken met in ieder blok 3 tot 4 sprekers over bepaalde onderdelen. Zoals je kunt raden dus een zeer intensieve dag. Nu een dag naderhand zijn zowel Esther als ikzelf nog volop bezig met de verwerking van alle informatie die we hebben opgezogen gisteren. Hele kladblokken vol aan aantekeningen, talloze blogonderwerpen, uitgeputte oren en leeggezogen laptops, telefoons en tablets maar een zeer voldaan gevoel.

De sprekers varieerden van SEO’s, PPC’s, Developers, Sales exectutives, CEO’s en CMO’s. En de onderwerpen liepen uiteen van de borging van SEO binnen een organisatie tot hoe Google crawlt, welke alternatieven er zijn voor Google Analytics, welke nieuwe tools er zijn, hoe je content in moet zetten, de nieuwste technische feiten, voorspellingen over SEO in de toekomst en de integratie van verschillende diensten. Zoals ik net al aangaf dus voldoende input voor talloze blogposts waarvan het begin van een aantal reeds is gemaakt.
Aan het einde van dag twee zijn we met zijn allen naar de Mash Tun Pub op de hoek van de Brighton Dome gegaan. Waar de ‘afterparty’ werd voorgezet tot de late uurtjes. En nu, nu vliegen we vanmiddag terug naar Nederland, heel cliché maar we zijn moe maar voldaan. Alle nieuwe inzichten, de vele bevestigingen, nieuwe contacten, gesprekken met inspirerende mensen en uiteraard de vele heerlijke Engelse pints en ale’s.

Brighton SEO je was geweldig!

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF