Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Businesscase: hoe sluit ADchieve aan op Onlinekabelshop.nl?

Door: Tribal Internet Marketing

Geschatte leestijd: 1 minuut

In het oriëntatieproces speelt AdWords een belangrijke rol voor Onlinekabelshop.nl. Namelijk om op het juiste moment zichtbaar te zijn. Het kanaal biedt de mogelijkheid, om met behulp van ADchieve, op een zoekopdracht als “HDMI naar VGA kabel” met een specifieke advertentie naar voren te komen. Deze benadering zorgt ervoor dat mensen die nauwelijks ervaring hebben met online kopen, uitkomen bij hetgeen waarnaar zij op zoek zijn.

Time-to-market en beheersbaarheid AdWords

Het automatiseren van AdWords bleek een noodzakelijke stap vanwege het steeds omvangrijkere assortiment. “Het handmatig beheren van campagnes met enkele tienduizenden producten is monnikenwerk”,  aldus eigenaar Alex Brandt. “Beheerbaarheid en snelle time-to-market zijn belangrijke elementen die ADchieve biedt. Een product dat wordt toegevoegd aan ons assortiment staat binnen een dag live in AdWords.”

Voorbeeld uiting

ADchieve

De tool biedt meerdere campagneniveaus aan, waaronder specifieke merk- en productgroep campagnes. Een typisch voorbeeld van een longtail zoekwoord is “AV kabel PS3”, duidend op een koopintentie wat de hoge kwaliteitsscore en het hoge conversieratio verklaart. De ADchieve campagnes worden samen met de SEA-specialist van Easy uitgevoerd. “Deze samenwerking zorgt voor een krachtige combinatie, doordat onze product- en branchekennis wordt gecombineerd met de zoekmachine expertise van Easy”, zo vervolgt Alex.

Resultaten

  • CTR van ADchieve advertenties ligt t.o.v. andere campagnes 25% hoger;
  • Aantal conversies in het afgelopen jaar zijn met 54,1% gestegen;
  • Conversieratio van ADchieve campagnes ligt gemiddeld 12,4% hoger.

De uitdaging voor de toekomst ligt in het verrijken van de data, met andere woorden: wat zijn de belangrijke (product)criteria in het koopproces voor consumenten? Alex: “Dit proces is dankzij de inzet van ADchieve op gang gebracht. Daarbij zijn we van plan om advertenties nog beter te laten aansluiten bij de zoekopdracht, ofwel de behoefte van de bezoeker.”

Over Onlinekabelshop.nl

logo onlinekabelshop.nlOnlinekabelshop.nl biedt een uitgebreid assortiment aansluitkabels en toebehoren. Ruim 85% van de producten wordt direct uit voorraad vanuit de fysieke vestiging in Leiderdorp verstuurd. Deskundige service staat centraal, voor kabels en adapters, maar ook voor kabel- en netwerkinstallaties. Kortom, alle accessoires om het beste uit uw apparatuur te halen.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF