Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Conferentieverslag: A4U Expo Europe

Door: Wiep Knol

Geschatte leestijd: 1 minuut

Op 28 en 29 april vond in de RAI te Amsterdam de A4U Expo Europe plaats. Deze conferentie bestaat inmiddels een aantal jaar en was initieel opgezet voor affiliate marketeers, netwerken en merchants. De A4U is echter uitgegroeid tot een volwaardige internet marketing conferentie, met een -voor Europese search conferentie begrippen- redelijk hoog niveau. Op zich niet verassend, aangezien ook de affiliate marketing industrie steeds volwassener wordt.

De onderwerpen van de sessies liepen behoorlijk uiteen, wat vanwege de uiteenlopende interessegebieden van de aanwezigen logisch is. Naast de direct aan affiliate marketing gerelateerde sessies gaf Joost de Valk bijvoorbeeld 40 tips voor het optimaliseren van een WordPress blog, maar kwamen ook SEA en conversie optimalisatie aan bod.

Erg interessant was de sessie van de Conversion Rate Experts. Tijdens een korte presentatie, die gevolgd werd door een korte clinic, noemden zij onder andere een mooi voordeel van het testen van landingspagina’s. De resultaten hiervan kunnen namelijk vrij eenvoudig worden doorgezet naar een offline (bijvoorbeeld print) campagne. Het split-testen van een offline campagne is immers vele malen lastiger en duurder. Op hun website bieden ze een lijst met nog eens 108 conversie optimalisatie tips.

Op dag twee van de conferentie mocht ook ik een korte presentatie houden, over link building. Vanwege de aard van de conferentie was deze presentatie specifiek gericht op link building voor affiliates. Vanwege het karakter van affiliatewebsites (een affiliatewebsite stuurt vaak immers eigenlijk alleen verkeer door) kan dit namelijk best lastig zijn. De PowerPoint slides van deze sessie zullen z.s.m. online geplaatst worden staan hieronder.

Discussie- 3 reacties

just Guido

1 mei 2009, 13:55

Ik vond de sessies van CRE ook heel interessant. Het zijn echter wel rustige sprekers die aandachtig luisteren en advies geven, waardoor ze uiteindelijk tijd te kort komen.

Daardoor kwamen tijdens de sessie in het auditorium wel erg veel sites niet aan de beurt, en moest de case over SEOmoz ook wat snel worden afgerond aan het einde van de presentatie.

Al met al voor mij twee erg goede dagen die bovendien vrij goed waren georganiseerd. Aanradertje.

Reageer hier op

Wiep Knol

1 mei 2009, 14:08

De tweede sessie van CRE heb ikzelf helaas moeten missen, deze viel tegelijk met mijn eigen presentatie. Leek me erg interessant, aangezien hun eerste sessie ook al leerzaam was.

Met de goede organisatie haal je inderdaad een punt aan dat ik vergeten ben te melden; alles was prima geregeld!

Reageer hier op

just Guido

1 mei 2009, 17:37

Ja, erg jammer dat jouw sessie samenviel met die van hen. Op dit moment toch qua werk en privé iets meer behoefte aan conversie dan links. 🙂

Reageer hier op

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF