Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Crisis online?

Door: Bauke Bergstra

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

“Ik ben blij met de crisis” – Durk Jan de Bruin, oprichter Startpagina.nl

Over wat de kredietcrisis doet met de online branche verschijnen regelmatig berichten. Buitenlandse cijfers vormen daarbij vaak de aanleiding. Maar wat merkt de online branche in Nederland daadwerkelijk?

Om een antwoord op die vraag te krijgen togen we afgelopen dinsdag naar de TCD (dé beurs voor thuiswinkel Nederland) met een camera en de vraag: “Wat merkt u van de crisis?”

Geen eenduidige conclusie maar positivisme over e-commerce overheerst.
Enkele opvallende zaken als gevolg van de crisis:

  • tweedehands producten doen het goed
  • op marktplaats.nl wordt meer gezocht op ‘gratis’
  • mensen zoeken ‘voor de zekerheid’ vaker eerst telefonisch contact met de webshop
  • consumenten twijfelen en vergelijken meer op zoek naar de beste deals
  • online winkels profiteren van de crisis ten koste van traditionele retailers

 

Bij deze bedankt!

Discussie- 3 reacties

Michiel de Nijs

23 april 2009, 15:38

Hoorde laatst zelfs dat mensen veel meer tijd achter hun computer/het internet doorbrengen door de crisis. Reden hiervoor zou zijn dat het goedkoper is om een paar uurtjes thuis te zitten klikken dan een paar biertjes te gaan drinken in het café.

Reageer hier op

Bauke Bergstra

23 april 2009, 15:52

Die crisis is voor ons zo slecht nog niet 😉

Reageer hier op

Marktplaats-baas: vraagexplosie naar ‘gratis’ « De Koopman

24 april 2009, 21:35

[…] (via Tribal IM) […]

Reageer hier op

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF