Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

De nieuwe AdWords Interface komt eraan

Door: Bauke Bergstra

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Onlangs was Google op bezoek in Den Bosch voor een workshop over de nieuwe Google Adwords interface.
Momenteel wordt door een aantal klanten en bureaus de nieuwe interface van Google Adwords in Beta getest. Hiermee tracht Google er bugs en bottlenecks uit te halen voordat de nieuwe interface wordt voorgesteld aan het grote publiek.

google_bij_tribal_small
Kennismiddag bij Tribal in Den Bosch

Het doel van deze nieuwe interface was initieel om de Adwords–gebruiker in staat te stellen om sneller wijzigingen door te voeren en specifieke data op te halen uit het systeem. De product managers van Google Adwords hebben zich hiervoor gebaseerd op andere succesvolle producten zoals Google Analytics en Adwords Editor. Je kan min of meer zeggen dat de nieuwe interface enkele van de usp’s gebundeld heeft in deze nieuwe lay-out, “the best from all the rest”.

Enkele van de nieuwe features zijn:

• De overzichtelijke boomstructuur (Adwords Editor);
• Een help – functie die volgt waar je je op dat moment bevind
• Een grafiek waar je de verschillende parameters kan verwerken
• On the spot veranderingen kunnen doen voor zowel ads, keywords, …
• Specifieke Search query reports per keyword/site
• Geintegreerde rapporten – direct uitsluitingswoorden en/of nieuwe woorden toevoegen.
• Filters in te stellen voor zoekwoorden en advertenties.

Meer informatie over de nieuwe interface vind je o.a. op de officiele pagina, in deze bespreking
en in onderstaand filmpje (NL ondertitels).

Deze post is mede tot stand gekomen door medewerking van Wim Eeraerts en Ronald Schepers van het SEA team.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF