Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Eenvoudig Google Analytics dashboards delen met andere gebruikers

Door: Ineke Waas

Geschatte leestijd: 1 minuut

Tot nu toe was het zo dat als je een dashboard aanmaakt, dit alleen zichtbaar was voor de inlog waar je in werkte. Wilde je dit met een andere gebruiker delen, dan moest je het dashboard via een link delen. Vervolgens kon de andere gebruiker het dan importeren en toevoegen aan zijn eigen inlog. Nu kan dit veel eenvoudiger.

Delen

Als je kiest voor het delen van je dashboard zijn er nu twee opties: ‘dashboard delen’ en ‘sjabloonlink delen’. ‘Sjabloonlink delen’ is de ‘oude’ manier van delen. Hiermee kun je het dashboard importeren voor een andere website (een ander Google Analytics account of property).

Met de link ‘dashboard delen’ zorg je dat alle andere gebruikers van het profiel hetzelfde dashboard kunnen zien. Dit zonder dat die andere gebruiker er iets voor hoeft te doen.

Eenvoudig Google Analytics dashboards delen - afbeelding delen

 

Privé en gedeelde dashboards

Er wordt nu onderscheid gemaakt tussen privé dashboards en gedeelde dashboards. Privé dashboards kun jij alleen zien. Wijzigingen die je hierin aanbrengt zijn ook alleen voor jou zichtbaar. De gedeelde dashboards zijn te zien voor iedereen die is toegevoegd als gebruiker van het profiel. Wanneer één iemand hier iets aanpast is dat voor iedereen te zien.

 

Eenvoudig Google Analytics dashboards delen - afbeelding menu

Deze aanpassing van Google maakt het een stuk eenvoudiger om een dashboards te maken en door iedereen die daar belang bij heeft te laten bekijken. Dit zonder dat het noodzakelijk is om met verschillende mensen dezelfde inloggegevens te moeten gebruiken voor Google Analytics.

Nu alleen hopen dat dezelfde optie er ook komt voor het delen van geavanceerde segmenten, kanaalgroepen voor multichannel trechters en aangepaste rapporten.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF