Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Eerste dag GACP Summit 2011: Inspiratie en nieuwe mogelijkheden

Door: Johan de Groot

Geschatte leestijd: 1 minuut

Op dit moment is het GACP Summit aan de gang: de jaarlijkse bijeenkomst van alle Google Analytics Certified Partners – waar Tribal er één van is. Rob Beekmans en Johan de Groot zijn hier aanwezig.

Dit jaar wordt de Summit gehouden in het Computer History Museum, op korte afstand van de Google Campus in Mountain Valley/Californië.

In twee dagen tijd worden de partners van over de hele wereld bijgepraat over ‘webanalyse volgens Google’ – en met name de plannen die zij hebben met Google Analytics.

Nieuwe mogelijkheden binnen Google Analytics

Al na een paar uur was het duidelijk dat het platform breder en dieper zal groeien dan ooit tevoren.

We zouden hier dolgraag een uitgebreide opsomming willen geven van alle nieuwe mogelijkheden die hoogstwaarschijnlijk binnen een paar maanden uitgerold zullen gaan worden – maar dat mogen we helaas niet…

Alle nieuw besproken features zijn namelijk beschermd onder een zeer strikte Non Disclosure Agreement, wat inhoudt dat de ‘buitenwereld’ hier nog niets van mag weten.

Aan de ene kant is het altijd cool om bij de ‘happy few’ te horen waarmee Google haar visie heeft gedeeld.

Maar aan de andere kant is het wel heel lastig om niet van de daken te schreeuwen met wat voor interessante, boeiende en vooral nuttige mogelijkheden ons favoriete webanalyse pakket uitgebreid zal worden.

Avinash Kaushik

Publiekslieveling Avinash Kaushik (GA evangelist binnen Google) betrad na de lunch het podium om een aantal vragen te beantwoorden.

Met rake bewoordingen wist hij te vertellen dat we moeten ophouden met het denken in statistieken – zoals pageviews, events en visits – maar de focus moeten leggen op business oplossingen. Ook de verschuiving in de richting van usability/site-optimalisatie beklemtoonde hij nog een keer – waar wij binnen Tribal ook zeker in geloven.

Developer Idol

Aan het begin van de avond vond nog ‘Developer Idol’ plaats.

Diverse bedrijven die actief aan de slag zijn gegaan met diensten/producten rondom Google Analytics mochten in een 5 minuten pitch iedereen overtuigen van hun gelijk, waarna ze 2 minuten het vuur aan de schenen werd gelegd door een expert team.

Onder de aandacht werden onder andere gebracht:

  • NextAnalytics: een Excel add-in voor onder ander GA, Facebook en LinkedIn
  • 4Q: een inmiddels redelijk bekende tool voor korte surveys
  • Direct Performance: Google Analytics rapportages via een chat-bot.

[de linkjes volgen nog!]

De kwaliteit van de diverse diensten en producten was (helaas?) zo hoog dat er niemand door de mand viel.

Concluderend.

Terug in het hotel kunnen we concluderen dat na de eerste dag het gehele GACP summit al geslaagd is. Een dag vol enthousiasme (van zowel Google als mede-partners), nieuwe features maar met name inspiratie geven veel energie.

En we moeten/mogen nog een dag!

Hopelijk zullen onze ervaringen op (zeer) korte termijn vorm krijgen in Google Analytics – wij kijken er in ieder geval naar uit!

Discussie- 1 reactie

Friends of Search 2015: inspiratie vs quickwins

9 mei 2015, 07:55

[…] berichten:  – Eerste dag GACP Summit 2011: Inspiratie en nieuwe mogelijkheden  – Inspiratie voor Google Inhoudsnetwerk met ‘Wonderwheel’ […]

Reageer hier op

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF