Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Eindelijk! AdWords gaat cross-device tracking faciliteren!

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

Het hing al langer in de lucht en door campagne managers werd er al regelmatig om gevraagd. Maar vandaag (1 oktober 2013) heeft Google bekendgemaakt dat het “cross-device” conversies en “estimated cross-device” conversies inzichtelijk gaat maken via AdWords. Dit maakt het dus mogelijk klikken en conversies te meten van één persoon die verschillende apparaten gebruikt zoals een smartphone, tablet en desktop. Hiermee worden ook eindelijk de theorieën met betrekking tot het oriënteren in de lunchpauze en overgaan tot een aankoop in de avond bewezen/ontkracht.

Google gaat AdWords gebruikers mee laten profiteren van het feit dat ze begin dit jaar al hun services hebben samengevoegd. De interacties van ingelogde gebruikers van de diverse Google producten (Android, Chrome of Gmail) wordt vanaf vandaag gezien als één gebruiker en dit zal te zien zijn in het conversiepad.

Google gaat overigens nog verder, want ook niet ingelogde gebruikers worden bij benadering meegenomen in de “estimated cross-device”. Google extrapoleert met de data die voor handen is of een niet ingelogde gebruiker overeenkomt met een gebruikersaccount en kent een eventuele “cross-device conversie” alsnog toe.

De volgende stap zal zijn dat calltracking, offline conversies en conversie-import worden meegenomen in AdWords. Google Offers en calltracking systemen zijn al een hele tijd in ontwikkeling en zijn mogelijk ook dicht bij het punt van doorbreken. Daarnaast heeft Google AdWords en Analytics de afgelopen maanden op meerdere manieren aan elkaar gekoppeld en is het conversie-import en Universal Analytics aan het uitrollen. Kortom conversietracking wordt de komende tijd toegankelijker en meer accuraat dan ooit.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF