Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Fase 3 ‘Traffic’ – kijken, kijken niet kopen!

Door: Andrea Viragh

Geschatte leestijd: 1 minuut

Google komt uit alle zoekmachines toch als sterkste uit de bus. Samen met Ilse en Yahoo worden er vanaf nu ook advertenties aangeboden. Traffic naar de zoekmachines is er al en nu is ook adverteren mogelijk. Het verdienmodel van de zoekmachines.

increase-website-traffic

 Organische traffic en traffic via advertenties

Om op een natuurlijke manier in de zoekmachines naar voren te komen, was (en is overigens nog steeds) belangrijk dat je website relevant is voor bezoekers. Je moet een bepaalde autoriteit hebben. Google discrimineert op een positieve manier. En dat is eigenlijk SEO. SEA, of AdWords, wordt in deze tijd ook gedoogd. De manier om tijdelijk met behulp van biedingen hoog in de zoekresultaten te eindigen. Je koopt je positie, je online diploma.

Elke aanbieder zoekt zijn plekje op het net

Het net is eigenlijk een enorm warenhuis. En in dit warenhuis zoekt elke aanbieder zijn eigen plekje. Er vindt een enorme toestroom van verkeer naar het net plaats.

De eerste toetreders binnen deze advertentiemogelijkheden zijn de reisbranche, de e-tailers, de finance en de schadeproducten (zoals autoverzekeringen). Toen waren deze branches nog vrij goedkoop omdat ze de eerste waren en er ook vraag was naar datgene wat ze aanboden. Terwijl dit nu juist dure posities zijn.

Vergelijkers: het 3e belangrijke kanaal

Er is dus organische traffic en traffic via de advertenties op het net. En dat laatste is heel erg snel, erg groot geworden. In deze fase zie je dat websites bezoekers gaan genereren via deze twee kanalen. Het 3e belangrijke kanaal zijn de vergelijkers.

Van veel verkeer naar relevant verkeer

Het gaat niet om meer verkeer naar het web, want verkeer is er al. Het gaat om meer verkeer naar jouw website en dan met name relevant verkeer. Want niet relevant verkeer, daar heb je niets aan. En met name bezoek dat via AdWords binnenkomt kost geld.

Als aanbieder zit je dus niet te wachten op nieuwsgierige klanten die alleen maar komen kijken. Je wilt niet ‘kijken, kijken niet kopen’. Je wilt relevant bezoek. Want relevant bezoek, dat gaat converteren. En daar is waar we het de volgende keer over hebben, fase 4 van onze diensten: conversie!

 

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF