Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

GAUC Training Day: Geavanceerde analyses

Door: easy_admin & Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

22 maart 2012 was het zover: De Training Day van de Google Analytics User Conference! Op deze dag hebben Paula Heesbeen (SEO Manager) en Véronique Marisaël (Webanalytics Consultant) namens de hele Tribal Internet Group interactieve workshops verzorgd.

Workshop: Geavanceerde analyses

Tijdens deze workshop stonden Paula en ik stil bij de diversiteit aan analysemogelijkheden binnen Google Analytics. Wij gaven alle participanten vier tips mee:

 1. Standaardrapporten

  • Besef vooraf welke KPI’s voor jou van belang zijn

Google Analytics biedt meer dan 65 rapportagemogelijkheden, die allemaal aan te passen zijn met secundaire dimensies, andere weergaven, vergelijkingen en subrapporten. Voordat je begint met het analyseren van data, is belangrijk om een focus te hebben, omdat je anders binnen een paar uur verdrinkt in de data.

2. Geavanceerde segmenten

  • Een geavanceerd segment stelt je in staat om een doelgroep over alle standaardrapporten heen te kunnen volgen
  • Je kan maximaal 4 segmenten met elkaar vergelijken

 3. Aangepaste rapporten

  • Stel een aangepast rapport in om efficiënt de voor jouw interessante KPI’s snel en makkelijk uit Google Analytics te halen
  • Stel eventueel een periodieke mail in

 4. Multi-channel analyse

  • Wees ervan bewust dat bezoekers vaak meerdere bronnen gebruiken, voordat zij converteren
  • Google Analytics classificeert automatisch verschillende verkeersbronnen
  • Pas de kanaalgroepen aan naar eigen inzicht

Een voorbeeld van een aangepaste kanaalgroep betreft het onderscheid naar branded en non branded verkeer. Branded verkeer betreft bezoek dat heeft gezocht met zoektermen gerelateerd aan de bedrijfsnaam of URL.

Bekijk ook de volledige presentatie:


Interesse in een workshop of training? Bekijk dan hier de mogelijkheden

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF