Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Gebruikers toevoegen aan een Merchant Center account

Door: Roald Craenen

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Het is alweer een hele tijd geleden dat Google Shopping officieel is gelanceerd in Nedeland. Bijna 4 maanden later is Google Shopping al flink veranderd. Feeds worden nu vaak binnen een dag goedgekeurd en de Shopping resultaten in de SERPs zijn van meestal bovenaan de pagina verplaatst naar soms beneden op de pagina.

Maar één gebruiker?
Een van de grootste ergernissen, naast de summiere foutmeldingen, is het niet kunnen toevoegen van meerdere gebruikers aan een Merchant Center-account. Daar heeft Google nu verandering in gebracht. Sinds kort is het namelijk mogelijk meerdere gebruikers aan een Merchant Center-account te koppelen. Dat kan via “instellingen > gebruikers“, zie onderstaande afbeelding.

Google Merchant Center - Gebruikersinstellingen

Gebruiker toevoegen
Een gebruiker toevoegen is gemakkelijk. Je vult het e-mailadres in, en kunt ervoor kiezen om de gebruiker beheerder te maken. Wanneer een gebruiker beheerderrechten heeft, kan deze andere gebruikers toevoegen of verwijderen. Als je zelf beheerder bent, kun je ook de rechten van andere gebruikers aanpassen.

Google Merchant Center - Gebruiker toevoegen

Slechts één Merchant Center-account
Vervelend is echter wel dat een Google-account slechts aan één Merchant Center-account gekoppeld kan worden. Wanneer jij meerdere Merchant Center-accounts beheert, kan een klant je geen toegang geven tot zijn account. Jij zult het account moeten verifiëren, en de klant vervolgens toegang geven. Wellicht dat hier in de toekomst nog een oplossing voor gevonden wordt.

Google Merchant Center - Gebruiker toevoegen

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF