Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Gericht adverteren met ADchieve

Door: Tribal Internet Marketing

Geschatte leestijd: 1 minuut

In een doorsnee online pad doorloopt een consument meerdere fasen in het aankoopproces. In de eerste stap worden generieke zoekwoorden zoals “smartphone hoesjes” gebruikt. Naarmate telecom blogs en vergelijkingssites de revue hebben gepasseerd, zijn in een verder gevorderde fase termen als “Samsung Galaxy S3 cover” van toepassing. Wat is de link naar ADchieve?

Wat is ADchieve?

Initieel is ADchieve binnen de Tribal Group als tool ontwikkeld bij de opzet en het onderhoud van omvangrijke campagnes. Intussen behoort de tool wereldwijd tot één van de tien grootste AdWords API-gebruikers van Google. Partners die een koppeling hebben om data rechtstreeks, realtime door te vertalen. Anno 2014 wordt de toepassing ingezet voor of door meer dan 100 klanten, in uiteenlopende landen.

Hoe werkt ADchieve?

Het volledige assortiment wordt met behulp van een feed gekoppeld. De eerste stap is het bewerken en/of verrijken van de data om kwalitatieve zoekwoorden te creëren. Daarop worden business rules toegepast om het aanbod naar wens te filteren. Het is mogelijk om in ADchieve campagnes op verschillende niveaus uit te werken, bijvoorbeeld: product-, productgroep- en merkspecifiek.

Advertentievoorbeelden

ADchieve 1 ADchieve 2

Het updaten van campagnes (prijzen) en het pauzeren van campagnes als producten niet meer op voorraad zijn, levert in het dagelijkse beheer veel tijdsverlies op. De achterliggende visie van Google is om het meest relevante resultaat te tonen bij de zoekopdracht van de bezoekers. In AdWords worden specifieke zoekwoorden met gerichte advertenties beloond met een hoge Quality Score. Eén van de belangrijke factoren die zal leiden tot een lage klikprijs.

Uit de cases blijkt dat klikkosten voor specifieke zoekwoorden, bijvoorbeeld [Samsung S3 cover zwart], een fractie bedragen ten opzichte van dure generieke zoekwoorden als “smartphone hoesje”. Dit vertaalt zich door in een beter rendement, veelal uitgedrukt in lagere Kosten-per-Conversie. Niet te meer omdat de consument in deze fase dicht tegen het winkelmandje aanzit.

Waarom is ADchieve interessant voor Easy klanten?

De SEA-specialisten binnen Easy kunnen ADchieve inzetten om AdWords efficiënter te beheren. Het is ook mogelijk om ADchieve als tool afnemen en zelf aan de slag te gaan. Samengevat hieronder de meerwaarde die ADchieve biedt in de longtail:

  • Kom met een gerichte advertentie, specifiek naar voren;
  • Stel business rules in voor een gezonde ROI;
  • Bespaar zeeën van tijd in de opzet en dagelijks beheer van AdWords;
  • Creëer extra omzet uit de longtail (product, productgroep, merkniveau).

Meer weten over ADchieve?

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Bedrijf

Opmerking

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF