Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Google Adwords richten op ‘the long tail’

Door: Bauke Bergstra

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Google Adwords and the Long Tail from Tribal Internet Marketing on Vimeo.

Vooral voor wie online een groot aantal producten aanbied is het interessant met Google Adwords te adverteren op het complete aanbod. Over het waarom en hoe hiervan spreekt Mark van Werven (CEO) in deze Engelstalige presentatie (zie video).

De presentatie vond 23 oktober plaats tijdens de Digital Marketing First beurs in Brussel. Tribal Internet Marketing was hier aanwezig in het kader van de opening van het nieuwe kantoor in Edegem (Antwerpen). Sinds 20 oktober is Tribal hiermee actief op de Belgische markt.

De kern van de presentatie is dat de ‘long tail’ op twee manieren naar voren komt als het gaat om zoekmachine adverteren. Ten eerste is er ‘de lange staart’ van producten waarop geadverteerd kan worden door een aanbieder. Zo kan een online boekenwinkel adverteren op alle titels die te koop zijn i.p.v. enkel op algemene zoekwoorden zoals ‘online boekenwinkel’. Daarnaast is er de grote verscheidenheid aan zoekwoorden die per product kunnen worden gebruikt. Zo kan een aanbieder van fotocamera’s voor ieder specifieke camera vele zoekwoorden inzetten. Denk aan de ‘canon eos 450d’ waar ook andere zoekwoorden relevant voor zijn zoals ‘450d canon’ en ‘eos 450 d’.

Het opzetten en onderhouden van dergelijke Adwords campagnes is complex en kost veel tijd. Als oplossing wordt ADChieve gepresenteerd. Deze door Tribal Internet Marketing ontwikkelde software maakt een automatische koppeling tussen het productaanbod en de google adwords campagne. Op de website van ADChieve wordt uitgelegd hoe dit werkt.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF