Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Google Analytics Partner Summit – dag 2

Door: Ineke Waas

Geschatte leestijd: 1 minuut

Ook de tweede dag van de Google Analytics Summit 2014 in San Fransisco was weer erg interessant. Helaas werden wel weer heel veel zaken besproken die we nog niet naar buiten mogen brengen. Maar in dit artikel alvast informatie over een paar features.

summitChannel Groupings
Een aanpassing die wel bekend mag worden is die van de zogeheten Channel Groupings. Op het moment moet je groeperingen apart aanmaken voor je multi channel funnel rapporten en de acquisitie rapporten. Dit wordt nu gestroomlijnd zodat je dezelfde groepen op beide plaatsen kunt gebruiken en de groepen die jij binnen jouw inlog hebt gemaakt eenvoudig met anderen kunt delen. Deze feature is dus niet nieuw, maar maakt het makkelijker om met Google Analytics te werken.

Meer eigen data importeren
Daarnaast wordt het mogelijk om meer eigen data te importeren. Eerst was dit alleen mogelijk voor kostendata van bijvoorbeeld andere partijen dan AdWords. Nu is het ook mogelijk om productdetails en retouren te importeren. Dit heeft te maken met de Enhanced Ecommerce functionaliteit welke in het verslag van dag 1 reeds besproken is. Maar ook gegevens over klanten uit je CRM systeem kun je nu uploaden, hoewel het geen persoonlijk identificeerbare gegevens mogen zijn. Deze gegevens kun je dan relateren aan de meeste van de standaard Google Analytics features zoals segmenten. Op deze manier kun je de informatie in Google Analytics dus verrijken met wat je zelf weet. Dit is slechts een korte samenvatting van de data import functie. Later zal ik hier uitgebreider over schrijven.

Het waren twee interessante dagen met ontzettend veel informatie!

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF