Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Google maakt zoektermenonderzoek nét iets makkelijker

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Een goede zoektermenanalyse is de basis van een succesvolle website. Alleen door nauwkeurig te onderzoeken welke zoektermen belangrijk zijn en veel gebruikt worden, kun je je website immers optimaal targeten op je publiek. De meest gebruikte tools voor het doen van een zoektermenonderzoek was in het verleden de tool van Overture, en tegenwoordig de Google AdWords tool, betaalde tools of een van de vele andere mogelijkheden. Ook Google Suggest, wat voorheen een beta-optie was, is een leuke tool om te gebruiken. Sinds vandaag is Google Suggest echter niet meer beta en is dit standaard te vinden in de zoekmachine.

Gebruikers krijgen bij het intikken van één of meerdere letters direct (veelgebruikte) suggesties te zien, wat het zoekgedrag van mensen behoorlijk zou kunnen beïnvloeden. Ook voor een zoektermenonderzoek is dit een goede aanvulling, mensen zullen immers vaker gebruik gaan maken van de suggesties die Google zal doen. Het zal dus lonen om naar deze suggesties te kijken en -indien relevant- hierop te targeten.

Google Suggest is voorlopig alleen nog beschikbaar in Google.com, maar ongetwijfeld ook snel in Nederland te zien.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF