Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Google pakt frauduleuze advertenties aan

Door: easy_admin & Redactie

Geschatte leestijd: 2 minuten

Google gelooft dat advertenties hulpvolle en relevante informatie kunnen verstrekken die je helpen om hetgeen te vinden waarnaar je op zoek bent. Ook willen ze dat bezoekers Google gemakkelijk kunnen gebruiken en klikken op de voor hen interessante advertenties. Ze werken er intensief aan om harde standaarden voor advertenties op Google en de partnersites neer te zetten.

Google voert dan ook een oorlog tegen een behoorlijke groep auteurs die misbruik maakt van het internet. De auteurs waar Google een oorlog tegen voert, leveren naast valse tickets ook namaakproducten en ze verspreiden niet alleen malware, maar ook spyware. Tijdens deze oorlog zijn er in 2011 in totaal 800.000 adverteerders geblokt, wat inhoudt dat ze nooit meer op Google mogen adverteren.

Toepassingen om auteurs op te sporen die het beleid schenden:

De adverteerders die het beleid schenden worden door Google opgespoord door het toepassen van drie methoden.

  1. Een automatisch systeem dat alle advertenties, inclusief de bijbehorende website, leest nog voordat de advertenties online staan. Het systeem vergelijkt de advertenties met hetgeen wat op de website staat. Gaat het direct om een zware schending van het Google beleid, dan wordt deze adverteerder direct geblokt en kan deze nooit meer adverteren op Google.
  2. Werknemers van Google bekijken zelf de advertenties en websites om op deze manier de adverteerders op te sporen die het beleid van Google niet volgen. Soms geeft het systeem namelijk niet aan of een adverteerder wel of niet direct geblokt wordt en dan is het aan de medewerker om te beslissen of deze wel of niet mag blijven adverteren.
  3. Andere adverteerders die mogelijk een advertentie zien die niet aan het beleid van Google voldoet, kunnen deze aangeven bij Google. Google zal dan de aangegeven advertentie/url checken en wanneer het nodig is ook de bijbehorende adverteerder blokken.

In het filmpje staat alles nog eens uitgelegd door de Engineering Director van Google. (Dit filmpje is in het Engels)

Wat kun je doen om te helpen?

  • Wees op de hoogte van het beleid  en houd je hier ook aan, zowel in je advertenties als de bijbehorende website.
  • Pas afgekeurde advertenties aan. De reden van afkeuring wordt bij de afgekeurde advertentie vermeld. Is deze melding niet geheel duidelijk, dan kun je contact opnemen met Google.
  • Geef advertenties bij Google aan waarvan je denkt dat deze frauduleus zijn of tegen het beleid van Google ingaan.

LET OP!

Wanneer Google AdWords een belangrijke inkomstenbron voor je is, moet je ervoor zorgen dat je je strikt aan het beleid houdt en afgekeurde advertenties niet continu opnieuw laat keuren. Zorg ervoor dat je eerst weet wat het probleem is en los dit op. Zodra het probleem opgelost is, kun je de afgekeurde advertenties opnieuw laten keuren. Worden je advertenties te vaak afgekeurd, dan kun je een officiële melding krijgen. Hierin staat dat je het vanaf dan goed moet gaan regelen, omdat je anders geblokt wordt. Als je eenmaal door Google geblokt wordt, kun je nooit meer op Google adverteren voor de bijbehorende websites in je AdWords account.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF