Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Grootschalig campagnebeheer nu nog eenvoudiger

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

Zoals we allemaal wel merken staat Google AdWords zeker niet stil. Continu zijn ze bezig met het verder ontwikkelen en verbeteren van hun dienstverlening om adverteerders het nog gemakkelijker te maken.

Dit keer zijn er nieuwe ontwikkelingen op het gebied van het sneller en eenvoudiger aanbrengen van grootschalige wijzigingen binnen de AdWords campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden.

Nieuwe mogelijkheden

Binnen de diverse tabbladen is het naast de standaard wijzigingen voortaan ook mogelijk om de volgende wijzigingen grootschalig aan te brengen:

  • Ingestelde biedingen en dagbudgetten procentueel verhogen/verlagen
  • Ingestelde biedingen en dagbudgetten verhogen/verlagen met een specifiek bedrag
  • Ingestelde max. CPC-biedingen verhogen naar biedingschatting voor bovenaan de pagina
  • Inhoud wijzigen van zoekwoorden, bestemmings-URL’s en advertentieteksten middels ‘zoeken en vervangen’
  • Inhoud wijzigen van zoekwoorden, bestemmings-URL’s en advertentieteksten middels het toevoegen van tekst vóór of na de bestaande tekst
  • Het aanpassen van het hoofdlettergebruik in zoekwoorden en advertentieteksten
  • Het wijzigen van zoekwoordtypen

De wijzigingen kunnen worden doorgevoerd voor alle geselecteerde rijen op de pagina of voor alle rijen op alle pagina’s. Dit voorkomt dat meerdere keren dezelfde handelingen moeten worden verricht. Het verhogen van de ingestelde biedingen met 10% van 600 zoekwoorden is nu met enkele klikken geregeld.

Een andere handige functionaliteit is dat het mogelijk is om bij het opgeven van de wijzigingen te kiezen voor de optie ‘dupliceren en wijzigen’. Hiermee wordt er een kopie van het zoekwoord of de advertentietekst toegevoegd waar de wijzigingen op worden toegepast. Erg handig wanneer je tientallen advertentieteksten wilt bewerken om een tekstuele aanpassing te testen.

De doorgewinterde AdWords gebruiker zal al bekend zijn met dergelijk functies wanneer gebruik wordt gemaakt van de handige tool AdWords Editor. Met de implementatie van deze nieuwe functies in de AdWords interface zal het grootschalig beheren van advertentiecampagnes voor veel gebruikers nu nog eenvoudiger zijn.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF