Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Het belang van persoonlijk contact met je klant

Door: Mark van Werven

Geschatte leestijd: 1 minuut

In de begintijd van het internet zag je nog wel eens websites die een soort van fysieke vestiging nabootsten met hun site. Soms zag je dan zelfs een digitale mevrouw in een virtuele winkel die tegen je begon te praten en vragen begon te stellen. Die sites werkten niet. Het echte menselijk contact ontbrak en de digitale adviseur kon je niet echt begrijpen en van dienst zijn. Irritaties in plaats van klantenservice waren het gevolg.

Geef je bedrijf een gezicht
Dankzij sociale media krijgt je bedrijf weer een gezicht. En klanten worden op het internet weer echte mensen in plaats van een cijfertje in je Google Analytics statistieken. Ze stellen vragen, laten reacties achter en reageren ook weer terug op jouw reacties. Als webwinkel kun je beter inspelen op behoeften, betere service verlenen en op basis daarvan ook tot echte verkopen komen.

Hoe contact tot verkoop kan leiden
Een sprekend voorbeeld vind je hier. Iemand reageert op een lingerie afbeelding op Facebook van de webwinkel Annadiva (een winkel in lingerie voor grote cupmaten). Aanvankelijk is de reactie negatief, uiteindelijk volgt uit het contact een concrete bestelling.

De webwinkel trekt het land in
Persoonlijk contact is ook op het internet van groot belang. Webwinkels zoeken het ´persoonlijke´ steeds meer op. Het toevoegen van een persoonlijk briefje bij een bestelling is heel eenvoudig. Er worden door webwinkels open dagen of verkoopdagen georganiseerd op tijdelijke locaties. Er zijn zelfs beurzen om webwinkels de kans te geven met hun klant echt in contact te komen.

Hoe treden jullie in contact met je klanten?

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF