Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Hoe werkt adverteren op Google Image Search?

Door: easy_admin & Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

google-afbeeldingenEen advertentie van Google Image Search wordt vertoond op de pagina van Google afbeeldingen. Deze advertentie komt boven alle andere afbeeldingen te staan. Het voordeel van een Image Search advertentie is dat er een begeleidende tekst bij komt te staan. Deze tekst is bedoeld om de afbeelding te begeleiden. Hierin is dus duidelijk te maken waar de afbeelding precies over gaat.

De mogelijkheden voor de consument

Google biedt een aantal mogelijkheden voor de consument bij een Google Image Search resultaat. De consument kan bij het resultaat:

  • Zien wat er aangeboden wordt.
  • Een begeleidende advertentie/aanbieding lezen over het product.

Na het klikken op een Image Search advertentie gaat de consument naar de pagina die ingesteld is in de advertentie. Het interessantste is om de consument te laten landen op de pagina waar ook de afbeelding staat. Zo is het voor de consument direct herkenbaar waar hij terecht is gekomen en zal deze minder snel weg klikken.

Google Image Search

De mogelijkheden voor de aanbieder

Om getoond te worden in Google afbeeldingen is er één standaard advertentie die gebruikt kan worden. In de advertentie moet een afbeelding en een standaard advertentietekst geplaatst worden. Ook moet er een landingspagina aangegeven worden. De richtlijnen hiervoor zijn hetzelfde als voor de standaard advertentieteksten. Voor een betere kwaliteit is het verstandig om de advertentie te laten landen op de pagina waar de afbeelding staat. Dit is ook het meest gebruiksvriendelijk, omdat de pagina herkenbaarder zal zijn voor de consument. Ook bij gebruik van Image Search kun je zelf je zoekwoorden aangeven.

Voor het opstellen van een Image Search campagne is het aan te raden om per product een aparte advertentiegroep te maken met een unieke advertentie en unieke zoekwoorden.

Voordelen Google Image Search voor de aanbieder

  • Kosten per klik liggen gemiddeld lager dan Google zoeken.
  • Gemiddelde positie is altijd hoog, aangezien er nog maar weinig adverteerders zijn op Google afbeeldingen.
  • Advertentietekst inclusief afbeelding.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF