Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Inspiratie voor Google Inhoudsnetwerk met ‘Wonderwheel’

Door: Jeannette Franken

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

De aanpak van een Adwords campagne voor het inhoudsnetwerk (ook content netwerk genoemd) verschilt van het zoeknetwerk. AdWords-advertenties verschijnen op een verzameling websites die worden getarget op basis van inhoudsthema’s in plaats van specifieke zoekwoorden. Je bedenkt een thema passend bij het product of de dienst en de doelgroep. Met behulp van 5 tot 20 zoekwoorden ‘vertel’ je een verhaal. Met relevante en prikkelende advertenties probeer je vervolgens de bezoeker te verleiden om naar je site te komen. Tijdens Google Cookbook ’09 kwam de tip om om thema’s gemakkelijker uit te werken met behulp van het ‘Google Wonderwheel’. In mei 2009 is deze optie gelanceerd.

Stap 1
Ga naar wwww.google.co.uk (deze optie is nog niet in Nederland beschikbaar). Geef een relevante zoekopdracht op.

free-word-processor-google-search_1244642509915

Stap 2
Klik vervolgens op ‘show options’. Er verschijnt 1 wiel, waarop je steeds verder kunt selecteren. Het lijkt wel mindmapping, alleen hoef je zelf het denkwerk niet te verrichten.

google-wonder-wheel1

Stap 3
Verwerk bruikbare suggesties in je inhoudscampagnes.

Discussie- 1 reactie

Friends of Search 2015: inspiratie vs quickwins

10 mei 2015, 08:04

[…] dag GACP Summit 2011: Inspiratie en nieuwe mogelijkheden  – Inspiratie voor Google Inhoudsnetwerk met ‘Wonderwheel’  – Content in 2015: slow content en […]

Reageer hier op

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF