Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Is Bing de zoekmachine voor de nieuwe iPhone en iOS7?

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

Op 10 juni heeft Apple tijdens de World Wide Developers Conference de nieuwste versie van iOS7 getoond en besproken. Deze nieuwste versie van het besturingssysteem voor de iPhone en iPad heeft een compleet nieuw design en tal van andere aanpassingen. Maar voor mij als SEA specialist sprong er één in het bijzonder uit.  Siri gebruikt vanaf iOS7 geen Google meer voor haar resultaten, maar Bing.

Op dit moment wordt de spraakherkenning van Apple om verschillende redenen nog niet veel gebruikt in Nederland. De voornaamste reden is dat deze nog niet in het Nederlands beschikbaar is. Maar zodra onze taal wordt toegevoegd aan Siri en mensen meer gewend raken aan het praten tegen hun apparaten zal dit toch een belangrijke wijziging voor hen zijn. Siri vertoont dan namelijk standaard Bing resultaten in plaats van Google resultaten.

Daarbij is het een opvallende beweging van Apple. Ze lijken hiermee verder weg te bewegen van Google. Het begon met het verwijderen van Google Maps uit iOS6 en nu dus Voice Search uit iOS7. Een volgende stap lijkt te zijn om Google in zijn geheel te vervangen door Bing wat vervolgens weer een gigantische impact zal hebben op het marktaandeel van Bing in de wereld.

IOS7 + Bing

Wanneer deze verandering wordt doorgevoerd gaat Bing zeer waarschijnlijk voor veel adverteerders interessanter worden.  Zeker voor mobiel wordt Bing dan in één klap een hele belangrijke speler in Nederland. Op dit moment zijn er in Nederland nog relatief weinig adverteerders op Bing en zijn de kosten per klik daardoor behoorlijk laag. Maar dat gaat uiteraard niet zo blijven. Dit is het moment om voorzichtig aan je Bing account te gaan beginnen.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF