Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Je bedrijf opbouwen met Facebook – een praktijkcase

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: 1 minuut

Als bedrijf of website kun je op Facebook een community met fans opbouwen. Op die manier bind je klanten aan je en betrek je ze bij je bedrijf. Uiteindelijk moet dat onder andere leiden tot loyalere klanten die meer bij je kopen en die je bij vrienden aanbevelen.

Echter, ook als bedrijf in oprichting kun je Facebook al inzetten. Een voorbeeld hiervan is Annadiva. Annadiva is een kleine webshop waarvan de webshop zelf nog niet bestaat. Annadiva richt zich op een specifieke doelgroep, namelijk vrouwen die lingerie zoeken met een grotere cupmaat.

Toekomstige fans betrekken bij de opbouw van de site
Annadiva heeft dus nog geen webshop, maar al wel een Facebook pagina. De Facebook pagina wordt gebruikt om toekomstige fans te betrekken bij de opbouw van de site. Zo wordt via de fans een beeld verkregen welke lingeriemerken gewild zijn. Ook worden de leden van de Facebook pagina betrokken bij zaken als het kiezen van het bedrijfslogo. Verder worden de volgers op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen rondom de opzet van de webshop.

De Facebook pagina van Annadiva

Adverteren op Facebook

De leden worden geworven door te adverteren op Facebook. Het opbouwen van een fanbase brengt zo wel kosten met zich mee. Voor het werven van één fan zijn de kosten zo ongeveer een euro, leert de ervaring.

Adverteren op Facebook

Uiteindelijk leveren de fans niet alleen nuttige informatie voor de opzet van de webshop. Bij de officiële start heeft de website bovendien direct toegang tot vele potentiële klanten. De eerste omzet lijkt dus gegarandeerd.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF