Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Kijk uit voor Najib A en Marco B! Gevaarlijke zoekwoorden…

Door: Anemone Romme

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Naast de normale online bedrijven zijn helaas ook hackers steeds vaker aanwezig in zoekmachines. hackersEén van hun manieren om een grote groep online slachtoffers te vinden is het tonen van advertenties wanneer wordt gezocht op actualiteiten zoals nieuws over bekende sterren, natuurrampen, de kredietcrisis, vakanties en populaire muziek. De welbekende val is vervolgens dat een bestand met schadelijke inhoud gedownload wordt.

Deze hackertrend heeft McAfee getriggered om het veiligheidsrisico van zo’n 2.600 populaire zoekwoorden te onderzoeken die in 2008 in zoekmachines ingetypt zijn. Deze post toont de globale resultaten van dit onderzoek: de gevaarlijkste zoektermen op het web.

Methode
Voor elk zoekwoord is het veiligheidsrisico van alle URLs op de eerste vijf pagina’s onderzocht. De mate van het veiligheidsrisico wordt bepaald door de volgende zaken:

  • bevat de website van de betreffende URL downloads met virussen, spyware of adware
  • malafide e-mailactiviteiten
  • phishing
  • grote aantallen pop ups
  • links naar andere ‘verkeerde’ websites.

Alle zoekwoorden zijn vervolgens gerangschikt op twee manieren:

  1. het gemiddelde risico van alle resultaten
  2. het maximale risico van de meest risicovolle URL.

Resultaten
Onderstaande tabel geeft de top 15 meest risicovolle landen:

top-15-risicovolle-landen

De volgende tabel toont de gevaarlijkste categorieen zoekwoorden (wereldwijd):

meest-risicovolle-categorieen

Onderstaande grafiek geeft tenslotte de gevaarlijkste zoektermen aan van Nederland. Dus denk goed na wanneer je je schoonmoeder een link van een pastarecept mailt…

gevaarlijkste-zoektermen-nederland-20082

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF