Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Klantcase: DCP – klant in ontwikkeling

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: 2 minuten

Als online marketing bureau werkt Tribal voor klanten in allerlei branches. In deze blog geef ik een kijkje in de werkwijze vanuit mijn functie als account manager voor de klant DCP.  

DCP is een bedrijf dat is gespecialiseerd in de productie van plastic passen in de breedste zin van het woord. Denk hierbij aan cadeaukaarten, ledenpassen, chipkaarten en badges. Het bedrijf is gevestigd in Groningen en er werken zo’n 10 medewerkers. DCP is al lang een goede relatie van Tribal en sinds oktober 2015 één  van mijn eigen klanten.

 

De website als boodschapper van het bedrijf

Al tijdens de eerste kennismaking merkte ik dat het een bedrijf is dat van aanpakken houdt. Ook heeft het bedrijf een duidelijke visie voor ogen en wil het zich profileren als totaaloplosser voor plastic cards en zodanig de expertstatus binnen de branche bereiken.  Oplossingsgericht denken heeft hierin een duidelijke aandeel.

Een belangrijk medium om DCP als oplossingsgerichte partner neer te zetten is uiteraard de website. In 2015 is dan ook besloten om de website geheel te vernieuwen. Een ingrijpend traject waarbij Tribal nauw heeft samengewerkt met DCP en de webbouwer om een kwalitatief hoogwaardige site neer te zetten. Toen en nu speelt vindbaarheid en optimalisatie voor de zoekmachine een belangrijke rol. Zo hebben we onder andere een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd en de lopende SEA campagnes geoptimaliseerd.  Eind 2015 is de website naar volle tevredenheid opgeleverd en was het tijd om de blik op de toekomst te richten.

 

Koppen bij elkaar tijdens een strategische sessie

Tijd dus om verder te kijken naar 2016 en nieuwe, ambitieuze doelen te stellen. Dit proces roept een hoop vragen zoals ‘hoe blijf je online in ontwikkeling’, ‘hoe halen we maximaal rendement uit onze kanalen’ en ‘welke kanalen zijn wel of juist niet interessant’? Om deze vragen te beantwoorden heeft Tribal het initiatief genomen en een strategische sessie georganiseerd.

Bij deze sessie zijn we met de klant en onze SEO, SEA, Usability en Content specialisten om de tafel gaan zitten om een nieuwe strategie uit te stippelen waarbij de doelstelling ‘het bereiken van de expertstatus binnen de branche’ centraal stond. Met een brainstorm hebben we mogelijke interessante initiatieven in kaart gebracht,  de ideeën in een timeline geplaatst en in overleg met DCP een Roadmap 2016 opgesteld. Hierin zijn alle ideeën omschreven en is een inschatting gemaakt van de impact (urenbesteding). Deze impact geeft DCP het inzicht beslissingen te nemen betreffende de besteding van het online marketing budget.

 

Bouwen aan online ambitie

Het jaar 2016 zal zich vooral gaan richten op de doorlopende optimalisatie van de vernieuwde website en de lopende campagnes. Verder zal CRO in de vorm van content creatie een prominente rol gaan spelen in de online strategie voor 2016. Door waardevolle content te creëren en deze te distribueren via relevante kanalen willen we het uiteindelijk doel van DCP bereiken: het verkrijgen van de expertstatus binnen de branche!

Tot zover het kijkje in de Tribal keuken. Ben je benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Lees dan meer over onze online services en neem een kijkje op het Tribal blog of meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de actuele ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF