Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Langere headlines in Google AdWords advertenties

Door: easy_admin & Redactie

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Momenteel is Google aan het testen wat het effect is wanneer de eerste beschrijvingsregel naast de advertentietitel komt te staan. Dit geldt dan voor de zogenoemde topadvertenties.

Headlines Google AdWords

Deze advertenties worden alleen zo getoond wanneer de interpunctie aan het eind van de eerste beschrijvingsregel correct eindigt. Volgens Google zal de CTR verhogen met deze wijziging. Daarnaast zal de vervaging tussen SEO en SEA ook steeds kleiner worden, door de langere titels lijken deze steeds meer op organische zoekresultaten.

Om ook deze beschrijvingsregel naast je titel te laten zien zult u een aantal aanpassingen moeten doen in de eerste beschrijvingsregel. Deze moet correct eindigen met een vraagteken of een punt. Daarnaast wordt de titel en de eerste beschrijvingsregel gescheiden door een koppelteken (-).

Let op: Uw advertentieteksten moeten daarom goed zichtbaar zijn in 3 verschillende indelingen:

  1. De advertentietekst waarin de beide tekstregels onder elkaar staan, dus aan de rechterkant van de organische zoekresultaten.
  2. De advertentietekst waarin de beide tekstregels naast elkaar staan, dus als top advertentie boven de organische zoekresultaten.
  3. De advertentietekst waarin de eerste tekstregel correct wordt afgesloten door een punt of een vraagteken, waardoor de eerste tekstregel naast de titel komt te staan.

De SEA Campagne Managers van Easy Internet Marketing houden hier uiteraard rekening mee bij het opstellen van advertentieteksten voor zoekmachine adverteren.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF