Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Meer inzicht in prestaties binnen Google Merchant Center

Door: easy_admin & Redactie

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Vanaf vandaag kun je meer inzicht krijgen in de prestaties van je verschillende productcategorieën binnen Google Shopping. Er is een nieuw tabblad genaamd “Prestaties”, waarbij je inzicht kunt krijgen in de prestaties van je verschillende productcategorieën.

Naast het aantal klikken van alle producten over een bepaalde periode, kun je nu dieper in de statistieken duiken voor specifieke categorieën van producten, merken, de staat van het product en het land waarin de prodcten getoond worden. Met deze opties is het gemakkelijk om prestaties te beoordelen en te bepalen welke categorieën extra optimalisaties nodig hebben.

Door deze verbeteringen krijgen webwinkeliers meer inzicht in de prestaties van hun productassortiment in Google Shopping, zodat ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen en gerichter sturen op een hogere ROI. Meer informatie omtrent de ontwikkelingen van Google Shopping en het Merchant Center vind je op het weblog van Google Commerce.

Performance Tab Screenshot

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF