Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Met de klant om tafel: creatief omgaan met je specialisme

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

Elk specialisme binnen Tribal Internet Marketing heeft iedere twee weken een kennissessie waarin ze ervaringen, interessante weetjes en ook vraagstukken met elkaar delen om op deze manier tot creatieve oplossingen te komen. Ondanks dat we voor klanten in drie klantenteams werken, blijft er natuurlijk altijd ruimte om de samenwerking met de andere teams op te zoeken. Zo ook binnen het SEO team.

Casebespreking Selected Labels en Buddha to Buddha

Op donderdag 7 maart hadden onze SEO specialisten een casebespreking die betrekking had op de klant Selected Labels. De uitdaging voor de SEO specialisten was om voor drie verschillende websites tot één strategie te komen, waarbij de websites een aanvulling op elkaar zijn in de zoekresultaten van Google. Ter voorbereiding kregen ze per tweetal een aantal vragen, inclusief bonusvraag, waarvan de uitwerking aan de klant gepresenteerd moest worden. Om het competitiegevoel in de specialisten naar boven te halen, werd er aan het winnende duo een mooie prijs uitgereikt: goodiebags van Buddha to Buddha.

Maar om deze prijs te kunnen winnen moest er natuurlijk wel gepresteerd worden. Ieder duo kreeg ongeveer 20 minuten de tijd om hun creatieve ideeën te presenteren. Voor Danny Witvoet van Selected Labels was het belangrijk dat de ideeën praktisch en leuk waren, om op die manier de zichtbaarheid van zowel Selected Labels als de nieuwe officiële webwinkel van Buddha to Buddha te vergroten. De praktische voorbeelden, toepasbaarheid van de ideeën en onderbouwing van het advies zouden de doorslag geven. Na enig beraad werden de winnaars bekend gemaakt: Esther de Pooter en Danny Bijl.

winnaars-casebespreking-selected-labels

Leerzaam voor beide partijen

De goodiebags waren natuurlijk een leuke bijkomstigheid, de hoofdzaak was voor zowel de klant als de SEO specialisten een leerzame case uit te werken. De specialisten hebben samengewerkt met iemand uit een ander team en hebben geprobeerd out of the box te denken, om zo op de meest creatieve doch praktische ideeën te komen. Een manier van werken die voor beide partijen interessant, innoverend en de moeite waard is. Wat Tribal betreft dus zeker voor herhaling vatbaar. En dit wordt ook beaamd door de klant: “De meeting was voor ons een duidelijke en fijne toevoeging. Wij kregen van 6 SEO specialisten verbeterpunten voor onze website. Dit is altijd leuk en vernieuwend. Wij kunnen met iedere presentatie aan de slag om onze websites nog verder te optimaliseren.”

casebespreking-selected-labels

Heeft u een uitdagende case die een nadere blik van onze specialisten vergt? Neem dan contact op met Tribal Internet Marketing. Mogelijk komt u in aanmerking voor een casebespreking met ons team van specialisten.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF