Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

MKB-bedrijven blijven achter op het internet

Door: easy_admin & Redactie

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Nederlandse consumenten zijn zeer actieve gebruikers van het internet. Onze internetinfrastructuur behoort zelfs tot de beste ter wereld. Uit recent onderzoek van The Boston Consulting Group (BCG) blijkt echter dat de bestedingen van Nederlandse consumenten  juist achterblijven bij andere landen.  Dit komt mede doordat het bedrijfsleven veel kansen op het internet onbenut laat!

Nederland op eerste plaats, maar bedrijven blijven achter

Het onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat bedrijven in het midden- en kleinbedrijf (MKB) die online actief zijn, de afgelopen jaren een gemiddelde omzetgroei van drie procent hebben gerealiseerd; MKB-bedrijven die niet online actief zijn, hebben in diezelfde periode geen omzetgroei geboekt.

Het internet levert vele extra economische voordelen op

Zo kopen consumenten voor meer dan € 8 miljard aan producten offline waarvoor zij eerst online onderzoek gedaan hebben (de zogenaamde ROPO-bestedingen: Research Online, Purchase Offline) en gebruiken consumenten intensief gratis websites als Wikipedia, Hyves en Nu.nl. Ook zijn er commerciële voordelen in online handel tussen bedrijven, de omzet in online advertenties en productiviteitsstijgingen die dankzij het internet worden gerealiseerd.

Easy helpt MKB-ondernemers op het internet!

De ervaren specialisten van Easy Internet Marketing kunnen ervoor zorgen dat u de mogelijkheden op het internet optimaal benut, waardoor uw omzet zal stijgen. Neemt u gerust contact op voor meer informatie.

Lees het volledige artikel op MarketingFacts >>

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF