Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Multichannel Vitamine Conference: de toekomst van multichannel

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: 1 minuut

Samen met Tribal collega Myrna ben ik donderdag 24 april naar de Jaarbeurs in Utrecht afgereisd om daar de Multichannel Vitamine Conference bij te wonen. Gedurende deze dag vonden er verschillende kennissessies plaats waarin de pioniers en experts op het gebied van multichannel aan het woord kwamen. Met als insteek dat de consumenten van vandaag de dag ongrijpbaar zijn. Dit komt omdat ze zich op steeds meer nieuwe kanalen begeven, waardoor ze zelf kunnen bepalen wanneer ze waar mee bezig willen zijn. Het wordt dus een steeds grotere uitdaging om hen te bereiken.

Een enthousiaste en inspirerende dag

Zelf werd ik vooral erg enthousiast van de sessies van Annemarie van Gaal en Carolien de Rooi. Al met al een inspirerende dag waarvan ik de meest belangrijke, meest opvallende en meest interessante zaken graag met jullie deel.

  • Wist je dat wij mensen met gemiddeld 2000 reclameboodschappen per dag geconfronteerd worden?
  • LinkedIn lijkt volgens de statistieken een vorm van social media welke niet veel gebruikt wordt, maar niets is minder waar. LinkedIn wordt door ons Nederlanders voornamelijk ingezet om te ‘Kijken, kijken en niet kopen”. Dus ook voor bedrijven is het belangrijk om dit in te zetten. Zorg ervoor dat je een company page hebt, maar dat je er daarnaast voor zorgt dat je dit profiel continu up-to-date houdt middels de oh zo belangrijke showcases.
  • Het nieuwste buzz woord is native advertising.
  • Het is erg belangrijk om de oren en ogen naar de markt toe te gebruiken. Probeer de juiste balans te vinden tussen contact met je klanten en contact met de laatste schakel naar markt toe. Zijn je klanten niet eenvoudig te traceren? Pak dan de laatste schakel, want die vind je altijd!
  • Waar door veel partijen wordt beweerd dat social media de vervanger van e-mail zou zijn, beweert Hans van der Meulen dat e-mail juist nog veel belangrijker gaat worden.
  • De klant is koning, maar de crowd is keizer.
  • Misschien is de multinational van de toekomst wel één zzp’er: de mzp’er. Iemand die gebruik maakt van al datgene wat er wereldwijd als is door middel van allianties en partnerschappen aan te gaan over de hele wereld. Dat is namelijk de kracht van tegenwoordig: altijd kijken naar anderen, want veel mensen, partijen en bedrijven doen het al zo goed.
  • Twitter gaat nog meer inzetten op lead generation conversation.
  • Branded content is een mengvorm tussen commercie en redactie waarin zowel het product, de consument en lifestyle centraal staan.
  • Het is belangrijk om altijd de taal van je doelgroep te spreken.

Het bovengenoemde zet mij in ieder geval aan het denken en hopelijk jullie ook.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF