Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Nieuw in AdWords: verbeterde sitelinks

Door: easy_admin & Redactie

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Voor wie nog niet bekend is met AdWords sitelinks: op campagneniveau kunnen specifieke landingspagina’s aan advertenties worden toegevoegd . Zo kan een bezoeker vanaf de zoekresultatenpagina meteen doorklikken naar bijvoorbeeld de pagina “Zomermode 2012” of “Winterjassen outlet”. Sitelinks worden vertoond onder twee voorwaarden: een hoge kwaliteitsscore en een advertentiepositie boven de organische resultaten.

Volgens Google ligt de gemiddelde CTR van een advertentie 30% hoger wanneer deze van sitelinks is voorzien. In onze ervaringen wordt er weinig op de sitelinks zelf geklikt, maar draagt de extra zichtbaarheid van de advertentie zeker bij aan de kans op een klik op deze advertentie. De extra klikken hebben op hun beurt weer een positief effect op je kwaliteitsscores en dus kun je eigenlijk niet om sitelinks heen.

Dat kan zeker niet meer na de introductie van een nieuw element aan de sitelinks. Dankzij de recent aangekondigde verbeterde sitelinks kan een AdWords advertentie nog meer ruimte innemen én nog relevanter worden. Verbeterde sitelinks combineren de reeds ingestelde sitelinks met hieraan gerelateerde advertenties. Een voorbeeld:

Deze sitelinks:

In combinatie met deze aanwezige advertenties:

Leiden tot de volgende verbeterde sitelinks:

Bron: Google Inside AdWords blog

Na het instellen van sitelinks is voor de vertoning van verbeterde sitelinks geen extra handeling nodig. Wel geldt er logischerwijs een extra vereiste: de account in kwestie moet actieve advertenties bevatten die sterk gerelateerd zijn aan de ingestelde sitelinks. Wij zijn de nieuwe advertentievariant op Nederlandse zoekpagina’s nog niet tegengekomen, maar houden u op de hoogte van onze ervaringen.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF