Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Nieuwe advertentie extensie Google AdWords: de callout-extensie

Door: Karen Hertsenberg

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Sinds vorige week heeft Google weer een nieuwe advertentie extensie toegevoegd in het Google AdWords account. De zogenoemde callout-extensie of ook wel highlight-extensie genoemd.

Callout Extensie

Voorbeeld callout extensie

De regels van de callout-extensie

Met de callout-extensie laat je extra beschrijvende tekst zien bij de standaard tekstadvertenties. Ze moeten wel aan een aantal regels voldoen:

–       De lengte per callout mag niet langer zijn dan 25 karakters.

–       Meervoudig gebruik van callouts, sitelinks of advertentieteksten is niet toegestaan.

–       De inhoud van de callout dient gezinsvriendelijk te zijn.

Callout-extensies lijken op de Sitelink extensies, behalve dat ze niet verwijzen naar een achterliggende pagina. De inhoud van de callout dient dus afgestemd te zijn op de inhoud van de advertentietekst. Je zou hier dus USP’s of bepaalde producteigenschappen in kunnen uitlichten.

De extensie kan op account-, campagne- of advertentiegroep niveau toegevoegd worden. Je kunt eenvoudig voor je hele account standaard callout-extensies toevoegen, of je kunt ze per advertentiegroep specifiek toespitsen op een bepaald product, waarin je dus een aantal eigenschappen van het product toont.

Waardevolle toevoeging voor je advertenties

Aangezien de advertentie-extensies ook een onderdeel zijn van je kwaliteitsscore in Google AdWords is dit zeker een waardevolle toevoeging voor je advertentie!

 

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF