Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Online advertentiemogelijkheden voor B2B

Door: Marijn Prijs

Geschatte leestijd: 2 minuten

Voor bedrijven en organisaties die zich voornamelijk op een zakelijke markt focussen kan adverteren vaak lastiger lijken, dan dat het in werkelijkheid is. De kunst is namelijk het gehele speelveld te zien als een salesfunnel waarin je potentiële leads de weg afleggen naar een vaste klant

Adverteren op LinkedIn is dan vaak de eerste gedachte, maar is erg duur. Toch zijn er voor de hand liggende mogelijkheden om je doelgroep te bereiken. Vaak heb je binnen AdWords te maken met hele lage volumes of juist zoekwoorden die zowel voor de consumentenmarkt gebruikelijk zijn als voor de zakelijke markt. Toch moet dit je niet weerhouden om dan maar niet te gaan adverteren. Je moet namelijk zorgen dat er nieuwe bezoekers in deze sales funnel komen.

Om toch het kaf van het koren te scheiden zul je goed je advertentieteksten en extensies in AdWords moeten inzetten. Hierdoor zullen consumenten minder snel doorklikken.

Wanneer je vervolgens genoeg bezoekers op je website hebt, komt de volgende uitdaging, interactie meten! Wie zijn nu deze bezoekers en wat doen ze op mijn site en hoe kan ik een opvolging doen?

Wie zijn deze bezoekers?
Om er achter te komen wie deze bezoekers zijn kun je vanuit Analytics een Network Serviceprovider rapport oproepen. Hiermee kun je meer data verkrijgen waar deze bezoekers vandaan komen. Dit rapport laat de namen van de internetproviders zien van de bezoekers die op jouw site zijn geweest. Deze internetprovider data zijn namelijk zijn vaak te herleiden aan bedrijven zoals het voorbeeld hieronder. Aan de hand van deze data zou je dus een opvolging kunnen. Probeer hier wel de bekende serviceproviders uit te filteren (Ziggo, Adsl, UPC, etc.) Deze zeggen verder niets over de bedrijven welke op jouw site zijn geweest.

remarketing

Ook zo’n rapport dagelijks, wekelijks of maandelijks ontvangen? Vraag het aan één van de specialisten van Easy.

Wat doen ze op mijn site?
Fijn dat ze er allemaal zijn, maar wat doen en vooral wat kunnen ze doen op mijn website? Zorg er dus voor dat deze zakelijke bezoekers de juiste call to actions voorgeschoteld krijgen. Laat ze dus geen mega lange formulieren invullen, maar geef ze de keuze om bijvoorbeeld een bel me terug formulier te laten invullen. Probeer naast harde conversies, zoals contactformulieren, offertes of directe bestellingen ook micro conversies te meten. Micro conversies zoals email klikken (mail-to),  het downloaden van whitepapers of bezoeken van inhoudelijke pagina’s.

Hoe kan ik opvolging doen?
Als je eenmaal genoeg bezoekers op je website hebt is remarketing een sterk middel om deze bezoekers nog meer merklading te geven over jouw bedrijf of producten. Dit kun je op verschillende manieren doen:

Facebook remarketing
Alle bezoekers op je website retargeten binnen Facebook. Heel veel mensen die op kantoor werken, checken wel eens hun Facebook account tijdens het werk. Hierdoor kun je via Facebook remarketing een cookie plaatsen op deze gebruikers. Hierdoor ben je dus deze zakelijke bezoekers aan het retargeten binnen hun persoonlijke Facebook account, zelfs als deze personen in de avond lekker thuis hun timeline aan het bekijken zijn.

YouTube remarketing
Je zou er ook voor kunnen kiezen om al je nieuwe bezoekers te gaan retargeten via YouTube met bijvoorbeeld jouw bedrijfsfilm of misschien je eigen commercial.

Video yuotube remarketing

Op deze manieren kun je ervoor zorgen dat deze bezoekers net iets meer te weten komen over jou als organisatie of over de specifieke producten die jij aanbiedt.

Kortom er zijn genoeg opties om jouw doelgroep online te bereiken maar vooral te laten binden met je bedrijf of producten.

 

 

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF