Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Online reputatie management is geen sprint

Door: Bart Martens

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

Zodra een bedrijf of persoon een negatieve vermelding ziet in de zoekresultaten van een zoekmachine als er op merknaam of persoonsnaam gezocht wordt, wordt vaak hetzelfde gedacht: “dat resultaat moet daar zo snel mogelijk weg!”. Hoe begrijpelijk deze reactie ook is, een rustigere en meer overdachte aanpak is meestal raadzaam. Immers, een verkeerde -snel bedachte- strategie om de negatieve vermelding weg te krijgen kan verkeerd uitpakken, en vervolgens escaleren tot een veel groter probleem.

Zoals ook te lezen zal zijn in het afstudeerrapport van Inge Harts – zij schreef een rapport over Online Reputatie Management dat later deze maand zal worden gepubliceerd- is online reputatie management geen sprint. Hoewel het frustrerend kan zijn om negatieve resultaten dag na dag te blijven zien (want je kijkt natuurlijk iedere dag om te zien of de resultaten niet ineens zijn verdwenen…), kan een overhaaste aanpak voor nog meer problemen zorgen. Een grondige analyse van de situatie, aangevuld met een solide strategie die naast de negatieve vermeldingen ook het probleem aanpakt, is de enige juiste aanpak.

Discussie- 1 reactie

Bauke Bergstra

11 februari 2009, 10:23

Zie ook een eerdere voorpublicatie van Inge Harts over dit onderwerp, o.a. op de volgende website:

https://www.deondernemer.nl/artikel/891229/Internet_kan_reputatie_bedrijven_maken_en_breken

Reageer hier op

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF