Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Op bezoek bij Google – onze key takeaways uit Amerika

Door: August Van Wilgenburg

Geschatte leestijd: 1 minuut

De afgelopen week organiseerde Google voor de derde keer het GIFA (Google International Franchise Assembly) op het hoofdkantoor in Mountain View, Amerika. Als enige internetmarketingbureau uit Nederland, was de Tribal Internet Group – waarvan Easy IM onderdeel uitmaakt – aanwezig op dit event! Ik had de eer om naar dit event af te reizen en nieuwe kennis en ideeën op te doen voor onszelf en onze klanten.

Zoals ieder jaar is het doel van GIFA om merken en franchisegevers met meerdere vestigingen, kennis te verschaffen en te ondersteunen bij het behalen van hun online marketingdoelstellingen.

Thema GIFA – Discovergifa discover google

Het thema van dit jaar was “Discover”. Via diverse presentaties en discussiesessies werden de genodigde franchisegevers en bureaus geïnspireerd op het gebied van o.a. Local, Mobile, Google My Business, Display, Google Consumer Surveys, Google Trends en Google Analytics. Ook werd de toekomstvisie van Google gedeeld.

Onderstaand de key takeaways:

  • Het gebruik van mobiel blijft enorm toenemen en is desktop ver voorbij. Zet groot in op mobiel;
  • Goede en “rijke” lokale resultaten zijn in de franchisewereld een must. Richt Google My Business optimaal in;
  • Gebruik onderzoek als inventarisatie voor de Online Marketing strategie en onderbouwde datagedreven beslissingen. GCS (Google Consumer Survey) komt dit jaar naar Nederland;
  • Youtube is na Google de grootste zoekmachine ter wereld en blijft groeien. Zorg voor een juiste profilering op Youtube met creatieve en bindende content;
  • Google Trends geeft veel inzicht. Maak gebruik van deze gratis data;
  • Stuur op betrouwbare en “rijke” data. Richt Google Analytics optimaal in;
  • Toekomstvisie Google. Meer mobiel, meer beeld, meer spraakgestuurde zoekopdrachten, meer “the internet of things”, meer relevante één op één communicatie en meer anticiperende informatievoorziening. Mensen gaan niet meer online, ze zijn 24/7 connected.

Google Consumer Surveys (GCS) binnenkort in Nederland

Persoonlijk vond ik het een zeer interessant event. Diverse landen waren aanwezig en het was waardevol om franchisevisies en ontwikkelingen met elkaar te delen. Zo wordt er in Amerika bijvoorbeeld veel gebruik gemaakt van GCS (Google Consumer Surveys). Door middel van enquêtes is het mogelijk om op korte termijn en tegen lage kosten inzicht te krijgen in de doelgroep. Dit jaar wordt deze GCS in 40 landen uitgebracht, waaronder Nederland. We zijn als bureau erg benieuwd naar deze tool en de betrouwbaarheid van de resultaten. Uiteraard blijven we de online (franchise) ontwikkelingen volgen en zetten we deze in om onze klanten naar een hoger niveau te tillen!

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF