Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Geplaatst door

09 december 2015

Samen met mijn collega's en klanten streef ik graag naar het bereiken en overtreffen van gestelde doelen want, zoals Johan Cruijff al zei: "Zonder doel kun je niet scoren".

Lees meer over mij >>

PMU 2016 – LIVE blog

Door: Paula Heesbeen

Geschatte leestijd: 3 minuten

17:02: Be the lonely ‘nut’ en omarm je eerste volger. Mooie laatste boodschap van Guido.

17:00: Wil je de presentatie van Guido nog eens bekijken. Check: https://prezi.com/shjmjd8ewvyo/persuasive-e-commerce/. Ook de andere presentaties komen binnenkort online!

16:57: De volgorde van optimalisatie is belangrijk, technologie, functionaliteit, usability, overtuiging!

16:54: De reden maakt niet zo veel uit. Geef mensen een reden om bij jou te kopen. “Because” effect.

16:49: “The ugly brother effect”. Door de context aan te passen heb je invloed op voorkeur.

16:44: Door een aanbieding te beperken kun je juist meer verkopen. Maar, test het 😉

16:39: Altijd blijven testen! “Social proof” toevoegen helpt soms wel en soms niet. Je wil niet dat je vrienden weten dat je een lening aan hebt gevraagd.

16:30: 90% van onze beslissingen maken we onbewust. Duur = kwaliteit, more = better, witte jas = vertrouwen, want de reden maakt niet uit, iets moois is gebruiksvriendelijk. etc.

16:26: Als je online wil verkopen dan heb je pech. Het conversieratio online is verschrikkelijk. Er is een groot gat met offline. Hoeveel mensen lopen de AH uit zonder boodschappen?

16:21: Guido Jansen heeft het podium gepakt en begint met een soort van gym oefening. Wie heeft het pistooltje goed na de oefening?

16:16: Dagvoorzitter Bernd begint met 60 seconden met elkaar praten. En de quote van de dag: “De online klantreis is als een bak vol alen, het blijft hoe dan ook glibberig.”

16:05: We zitten er weer klaar voor. Tijd voor de laatste keynote van vandaag!

15:50: Conclusie: synergie tussen online marketing en onderzoek is groot!

15:40: Even een staande quiz en staan met z’n allen. Goed voor de bloedsomloop 🙂 Vraag: Kijkt meer of minder dan 20% wel eens berichten op de telefoon van zijn/haar partner?

15:15: Weet waar je ’t over hebt, anders krijg je lastige vragen naderhand. Trek geen verkeerde conclusies!

15:05: Erik Altink & Joost Philips gaan vertellen over hoe je een SEO authoriteit wordt door eigen marktonderzoek.

14:10: Nu moet ik zelf even aan de bak. Kun je niet bij mijn presentatie over de 10 take-aways van SEO voor 2016 zijn? De dia’s van alle sprekers komen z.s.m. online.

13:51: De take-aways van Menno: Een belofte alleen bouwt geen vertrouwen. Vertrouwen is gebaseerd op echte ervaringen. Je moet ’t bouwen door mensen te laten ervaren, je moet ’t niet orchistreren.

13:46: De sessie van Menno is een gesprek. Hij is continu in gepsrek met de zaal en de zaal met hem. Mooi om bij te wonen!

13:37: Menno vertelt over de kracht van customer generated content. Het draagt bij aan verkeer en SEO, verhoogt het vertrouwen van het merk, biedt rijke content en klantenservice wordt er beter van.

13:24: Je klant kan je heel veel vertellen. Daar heb je geen dure consultants voor nodig.

13:20: Menno Beker vertelt over feedback management. En wat je daar mee kunt.

13:15: De tweede sessie gaat beginnen. Succes alle sprekers!

12:15: Tijd voor een hapje en een drankje. Er liggen heerlijke broodjes klaar voor de lunch.

12:11: De customer journey, doelgroepen, (mobile) experience, lokale optimalisatie en feedmanagement zijn de 5 take aways van Mark van Werven!

12:10: Google neemt de hele keten in handen.

12:05: Data deed marketing heeft de toekomst. Google gaat voor nog verdere verrijking.

11:54: De customer journey en de koppeling met offline zijn belangrijke trends in search.

11:47: de f-shape is nog steeds relevant. Soms met een streepje extra of een kronkel erbij.

11:30: start van de parallel sessies met in t Tribal café Mark van Werven met zijn trends in search presentatie.

11:07: Balance data, mind & heart. Mooie afsluiter van Joris!

11:06: De toekomstige strategie is bereikbaar via 5 toegangspunten.

11:00: De databases slaan de customer journey nog niet goed op omdat ze t niet integreren.

10:53: Sequential storytelling. Met positieve en negatieve signalen je customer journey en bijpassende marketing campagne nog beter targeten.

10:44: “A brand is what people think, feel & say. It is based on the sum of all experiences that they associate with that brand”.

10:37: Joris Merks-Benjaminsen betreedt het podium en begint met een leestip: online brand identity.

10:34: Wacht niet, begin vandaag en laat je niet tegenhouden! Mooie afsluitende tips van Bernd Damme.

10:29: “blijf verwonderen”

10:25: Tip 10: zorg voor een parachute.

10:19: Tip 6: ontwerp je eigen dream team.

10:10: “The way to succeed is to double your failure rate”

10:08: Ondernemerschap is net een trap. Elke dag kleine stapjes en af en toe val je eens een verdieping omlaag. Maar als je er van leert kun je weer omhoog.

10:04: Een restaurant bij een pilot store. Zo zitten gasten niet vast aan 9 tot 5 en creëer je veel meer beleving.

09:55: “It’s more fun to be a pirate than join the navy”.

09:52: Bernd Damme vervolgt met zijn keynote: 20 ondernemers lessen. Over zijn successen en missers.

09:44: Dagvoorzitter  Bernd Damme vertelt over t volle en mooie programma van vandaag!

09:40: Mark van Werven geeft een historische blik op 15 jaar Tribal.

09:37: de Limousin loopt vol voor de opening van PMU 2016.

08:38: We zijn binnen. De laatste voorbereidingen zijn nog in volle gang. Wij hebben zin in een heel mooie dag. De hashtag voor vandaag is #PMU2016

Discussie- 1 reactie

Jester

14 december 2015, 16:39

Mooie presentatie en leuk initiatief om wat uitleg en voorbeelden te geven over de conversie triggers. Een trigger waar we in mijn bedrijf ook gebruik van maken is ‘reverse/risk’ door al het risico op onszelf te nemen en het voor de klant een win/win situatie te maken.

Ik kijk uit naar meer informatieve artikelen,

MVG Jester

Reageer hier op

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF