Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Premier SMB Partner Conference – Parijs

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 2 minuten

Tegen mijn klanten zeg ik altijd: “Ga nou intern bloggen”, “Maak een blogplan en schrijf over ontwikkelingen in de markt, klantvoorbeelden of een stukje over de beurs de je hebt gehad”. Wat ik niet had zien aankomen, is dat ik er zelf ook aan moet geloven en ik snap nu ook waarom klanten dit zo moeilijk vinden. Als je dit niet dagelijks doet, moet je er echt voor gaan zitten en de tijd nemen. Ik ga mijn eigen tips eens opvolgen en jullie van een leuk blogartikel voorzien van de trip naar Google Parijs die mijn collega accountmanager collega August van Wilgenburg en ik hebben gemaakt.

Medio dit jaar was er een incentive uitgeschreven. Eén specialist en één accountmanager konden een reisje winnen naar Mountain View, het hoofdkantoor van Google in California. Deze reis hebben August en ik net voor onze neus voorbij zien gaan, maar met een tweede en derde plaats was een tripje naar het Premier SMB Partner Conference in Parijs een meer dan mooie troostprijs.

Premier SMB Partner Conference

Het Google Premier SMB Partner Conference is een jaarlijks terugkomend event dat wordt georganiseerd voor managers en topverkopers van Google Partners uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Tijdens dit event hebben we niet alleen de mogelijkheid gehad om iets van de Google cultuur op te snuiven, maar ook kennis te maken met de andere partners, ideeën uit te wisselen en bovenal van verschillende sprekers te horen wat de nieuwste ontwikkelingen en trends zijn.

De grote trends

Managing Director van Google France, Nick Leeder, vertelde ons wat de drie grote trends zijn voor het komende jaar: mobile, video en e-commerce. Eigenlijk een bevestiging van hetgeen wat wij al een tijdje vertellen. Dat internet belangrijk is wisten we natuurlijk al lang (90% online, 10% offline), maar dat 20% van de zoekopdrachten via een smartphone gaat is een getal welke we niet alleen maar ter kennisgeving kunnen aannemen. Kortom, hier moeten we op inspelen.

Allowing constant connectivity

En het is niet alleen maar een website geschikt maken voor mobiel of tablet, maar ook voor deze apparaten individueel een campagne inrichten en beheren. Zo zorg je ervoor dat je altijd en overal vindbaar bent, altijd relevant bent en dat je altijd geoptimaliseerde campagnes hebt, aldus Todd Rowe Managing Director, Global Channel Sales Google. Hij vertelde ook dat 98% van de internetgebruikers wisselt van apparaten op dezelfde dag. Het adverteren van vandaag de dag draait er niet alleen maar om dat je doelgroep je kan vinden, maar vertel ze ook wat jouw meerwaarde is en vertel je klanten wat ze willen weten. En start een ‘gesprek’ met ze. Maak het persoonlijk en ga daar creatief mee om. Video biedt hier vele kansen en mogelijkheden in. Onthoud de slogan “Internet is emotie!”.

Resumé

Als samenvatting van de zeer inspirerende presentaties kunnen we vertellen dat de ontwikkelingen de afgelopen jaren erg hard zijn gegaan en ook nog zullen gaan. Mobiel gaat een steeds grotere rol spelen, wees creatief ook met beeld en geluid en verzamel data om die vervolgens verder te optimaliseren.

Google zou Google niet zijn als deze dag niet waardig zou worden afgesloten met een diner op een boot op de Seine met op de achtergrond de verlichte Eiffeltoren. “Business and Pleasure” kunnen natuurlijk samen!

August en Nanine

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF