Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

SearchLove 2014, bouw een merk!

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 4 minuten

Eind vorige maand (27 en 28 oktober) was ik samen met Danny Bijl voor Easy aanwezig op SearchLove in Londen. Het congres vond plaats op een prachtige locatie: The Brewery. Twee dagen lang hebben we hier in totaal 18 sessies bijgewoond van de beste Search Experts uit de branche waaronder Wil Reynolds en Rand Fiskin.

Wanneer je de sprekers die op SearchLove aanwezig waren volgt op Twitter of hun blogs weleens leest was het algemene onderwerp geen verrassing. Bouw een merk!

Omdat we niet alle 18 sessie kunnen behandelen hebben we de belangrijkste punten op een rijtje gezet.

Dag 1 – Mobiel, Lokale SEO en hoe word je een Digitale Superhero

Oli Gardner

De tweede spreker van de dag was Oli Gardner van Unbounce. Zijn sessie ging over hoe de ideale landingspagina eruit moet zien. Zijn belangrijkste tip was “NSAMCWADLP”. Nu vraag je jezelf natuurlijk af wat dit betekent. Het is een afkorting voor “Never start a marketing campaign without a dedicated landing page!” Hiermee wil Oli zeggen dat je voor iedere campagne en ieder kanaal een aparte landingspagina moet hebben, omdat de doelgroep voor deze campagne ook anders is.

Een goede landingspagina heeft een “Attention ratio” (aandacht verhouding) van 1 op 1. Dat wil zeggen dat er op de landingspagina maar één vervolgstap mogelijk is. Dit kan zijn de bestelknop of een formulier dat ingevuld moet worden.

De hele presentatie van Oli Gardner is te vinden op Slideshare: https://www.slideshare.net/DistilledSEO/searchlove-london-oli-gardner-the-landing-page-manifesto

Ade Lewis

Na Oli Gardner en een korte koffiepauze was Ade Lewis aan het woord. Ade heeft ons uitgelegd hoe we een Digitale Superheld kunnen worden. In vier stappen: Understand, Curate, Deliver en Learn, werd dit uitgelegd. Tijdens deze stappen heeft Ade ook nog enkele tools laten zien die alleen voor de mensen waren die op SeachLove aanwezig waren. Dit om een aantal stappen in het proces te versnellen. Handmatig zijn deze stappen ook te doorlopen maar dit kost wel veel meer tijd. Bekijk de stappen om een Superheld te worden op:  https://www.slideshare.net/DistilledSEO/searchlove-london-ade-lewis

Wil Reynolds

De meest inspirerende presentatie van de dag kwam van Wil Reynolds. Zijn presentatie ging over hoe je marketing kan doen als je ‘slaapt’.  Het doel is dat je de tijd neemt om echt toffe content te maken en dit goed uitwerkt. Het bedenken en maken kost tijd en geld, maar dit verdien je later terug omdat je er niets meer aan hoeft te doen en toch voor verkeer zorgt. Bij het bekijken van zijn presentatie weet je precies wat hij bedoelt: https://www.slideshare.net/wilreynolds/marketing-strategies-that-make-money-while-you-sleep

Will Critchlow

De laatste spreker was Will Critchlow van Distilled. Will gaf een presentatie over mobiel, iets waar wij ons veel meer bewust van moeten zijn.  We moeten niet iets maken en dan omzetten zodat het ook voor mobiel werkt. We moeten het maken voor mobiel en dan omzetten naar desktop. Als het op mobiel goed is dan werkt het op de desktop ook, andersom kan het zijn dat dit niet werkt. In de presentatie laat hij enkele voorbeelden zien. In deze presentatie staan enkele grafieken van hoe belangrijk mobiel in de toekomst is. Een eyeopener van Will was ook dat hij aangaf dat e-mailmarketing tegenwoordig mobile marketing is. Iedereen ziet zijn mail tegenwoordig eerst op zijn/haar mobiele telefoon. De presentatie van Will Critchlow is te vinden op: https://www.slideshare.net/DistilledSEO/searchlove-london-will-critchlow-the-threat-of-mobile

Dag 2: Video’s, Context Marketing, WordPress en hoe ziet SEO eruit in 2015

Phil Nottingham

We doen het nog maar weinig, maar video kan veel voor een bedrijf betekenen. Je moet het dan wel goed doen, een simpel standaard bedrijfsfilmpje gaat niet werken. Phil Nottingham van Distilled heeft ons 4 punten gegeven waaraan een goede strategie moet voldoen, Stijl, content, verspreiding en meten. Deze punten staan samen met voorbeelden en tools in zijn presentatie. Erg leuk was om te zien dat een video niet duur hoeft te zijn. Kijk eens naar het volgende filmpje.

Hier was vooral tijd nodig om alle profielen aan te maken, verder is het een screencast die met simpele videosoftware aan elkaar zijn gezet. De presentatie is te vinden op: https://www.slideshare.net/philnottingham/building-a-brand-with-video-searchlove-london-2014

Moly Flatt

De presentatie van Molly Flatt, “Putting the X in Content Marketing” was ook erg interessant . Zij gaf aan dat het niet om content maar om context gaat. Het gaat erom wat je doet dat je dat ook doet omdat het er toe doet. Ik kan de presentatie gaan uitleggen maar je kunt hem beter even bekijken. De presentatie is te vinden op: https://www.slideshare.net/DistilledSEO/searchlove-london-molly-flatt-putting-the-x-into-content-marketing

Jono Alderson

Eén van de sessies ging over WordPress en werd gegeven door Jono Alderson. Omdat er veel te vertellen was gingen we als een speer door de presentatie heen. Het tempo ging nog verder omhoog toen de sessie werd onderbroken door een brandalarm. In deze sessie kwamen interessante plugins ter sprake. Een opmerking heeft me wel aan het denken gezet. Veel SEO zaken worden in de SEO plugin van Yoast goed gezet. Jono gebruikt deze plugin niet omdat je de code van je website moet kennen en zelf de zaken moet oplossen. Zelf ben ik wel voorstander van de plugin. Waarom met losse plugins de zaken oplossen als het ook met één kan of veel tijd besteden in de code. De Yoast SEO plugin is gewoon goed. Bekijk welke plugins Jono gebruikt in zijn presentatie: https://www.slideshare.net/DistilledSEO/searchlove-london-jono-alderson-turbocharging-your-wordpress-website

Rand Fiskin

Als laatste kwam Rand Fiskin met “Cracking the SEO Code for 2015: Tactics to Love vs. Leave’. De belangrijkste punten van zijn sessie waren:

  1. Mensen die zoeken zijn steeds meer afhankelijk van de zoekresultaten
  2. Zoekwoorden meer combineren in zoekwoordgroepen
  3. Googles gevecht tegen spam is een gevecht tegen resultaten zonder merk

In de presentatie worden de punten verder uitgelegd en worden ook tips gegeven hoe je bepaalde zaken kan onderzoeken zodat je SEO voor 2015 door kan gaan. De presentatie is te vinden op: https://www.slideshare.net/DistilledSEO/searchlove-london-rand-fishkin-cracking-the-seo-code-for-2015

SearchLove 2014

SearchLove 2014 was een top evenement waar we erg veel interessante zaken hebben gehoord over SEO en vooral waar SEO naar toegaat in de toekomst. Mocht je nog iets willen weten over SearchLove stel dan je vraag hieronder.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF