Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Seller Ratings Live! Reviews verzamelen wordt belangrijker.

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: 1 minuut

Een tijdje geleden verscheen hier een blogpost over de seller ratings extensie in Google AdWords advertenties. Afgelopen weekend is de extensie live gegaan op Google.nl en dus te zien onder diverse advertenties. De verwachting is dat klanten gestimuleerd worden te kopen bij een webshop die positief beoordeeld is door anderen. Waarom verschijnt het grootste deel van de advertenties dan nog zonder seller ratings extensie?

Wat is er nodig om seller ratings weer te geven?
Je webshop/website moet tenminste 30 unieke reviews van 4 of meer sterren hebben gekregen. Tenminste 10 van deze ratings moeten in de interface-taal van de gebruiker zijn.

Een advertentie boven de organische resultaten met seller ratings ziet er zo uit:

Een advertentie rechts van de organische resultaten met seller ratings ziet er zo uit:advertentie rechts met seller ratings

Hoe verzamel ik beoordelingen?
Vraag klanten nadat ze een aankoop gedaan hebben een beoordeling achter te laten. Hier zijn veel verschillende mogelijkheden voor. Eén daarvan is een mail sturen naar klanten die geconverteerd hebben. Uiteraard nadat de periode voor het terug sturen van het product verlopen is. Raadzaam is hierbij wel om iets tegenover het schrijven van een review te zetten, om zo de response te vergroten. Elke maand een gebruiker die een review schrijft selecteren en belonen met een gratis product of een korting is hier een voorbeeld van.

Beoordelingen extern verzamelen
In veel gevallen is het een goed idee om reviews te verzamelen op de website van een externe partij. Het oogt veel betrouwbaarder wanneer er reviews op een pagina van een onafhankelijke website staan dan wanneer er (door jou gefilterde, dus altijd positieve) reviews op de eigen website staan. Enkele partijen die hierin voorzien zijn Trustpilot, The Feedback Company, Kiyoh en eKomi.

Er zijn vast en zeker een heleboel beproefde manieren om reviews te verzamelen. Heb jij hier ervaring mee? Aarzel dan niet om jouw kennis te delen in een reactie!

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF