Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Sofa.com zit lekker op Facebook…

Door: Nadine Willems

Geschatte leestijd: 1 minuut

Op dit moment is Facebook één van de meest bezochte websites van Nederland. Facebook verslaat andere sociale platformen als Youtube, Linkdin, Twitter en Hyves. De verhouding man/vrouw is nagenoeg gelijk (49% versus 51%). De snelst groeiende leeftijdsgroep op dit moment is tussen 25 tot 34, gevolgd door gebruikers in de leeftijd van 18 tot 24. Zie ook dit artikel op www.Socialbakers.com.

Ontdek je doelgroep via Facebook advertenties

Door de enorme groei van Facebook is het zeker ook voor bedrijven belangrijk om aanwezig te zijn op Facebook. Niet alleen met een eigen Facebook pagina, maar ook met Facebook advertenties. Groot voordeel van Facebook is dat je specifiek een doelgroep kunt targeten. Denk bijvoorbeeld aan geslacht, leeftijd en regio. Maar ook targeting op interesses is mogelijk, bijvoorbeeld een doelgroep dat heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn in het merk Apple. Tevens kan je met Facebook advertenties al snel ontdekken wat je belangrijkste doelgroep is.

Zo kwam Sofa.com er al snel achter dat hun belangrijkste doelgroep vrouwen zijn tussen de 45 tot 64 jaar. Sofa.com: “We zijn blij met de eerste resultaten van het adverteren via Facebook. Als moderne webshop willen we natuurlijk gebruik maken van alle relevante online  communicatiemogelijkheden en sociale netwerksites bieden een platform voor een veel persoonlijker communicatie met onze doelgroep.”

Waarvoor zijn Facebook advertenties geschikt?

Facebook advertenties zijn vergelijkbaar met het display netwerk van Google. Bezoekers zijn niet actief op zoek naar een product maar moeten geprikkeld worden door een advertentie. Producten die geschikt zijn voor Facebook zijn dan ook met name impulsproducten, aanbiedingen, likable producten en gratis producten. Doelstelling voor Sofa.com is het gratis aanvragen van een staalaanvraag. Dit levert goede resultaten op. De kosten per staalaanvraag zijn momenteel zelfs twee keer zo laag als in Adwords.

Sofa.com

Voor Sofa.com is Facebook zeker een aanvulling op de totale online marketing. Nadat eerst Groot-Brittannië eraan moest geloven is het van oorsprong Britse Sofa.com nu ook bezig om Nederland te veroveren. Het is dan ook hard gegaan sinds de Nederlandse start in 2009. Naast de huidige showroom in Den Bosch, opent Sofa.com op zaterdag 15 oktober een nieuwe showroom in Amsterdam (IJburg). Benieuwd? Neem meteen een kijkje op www.Sofa.com voor het hele assortiment of bezoek één van beide showrooms.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF