Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Thuiswinkel.org en Tribal Internet Marketing gaan samenwerken

Door: Bauke Bergstra

Geschatte leestijd: 1 minuut

Persbericht – Ede/ ‘s-Hertogenbosch, woensdag 10 november 2010

Thuiswinkel.org zet in op internet marketing

Samenwerking met Tribal Internet Marketing voor optimale online profilering

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (Thuiswinkel.org) wil het komend jaar de eigen online profilering naar een hoger plan tillen. Om dit te bereiken is de belangenorganisatie voor Nederlandse webwinkels een samenwerking aangegaan met Tribal Internet Marketing uit ’s-Hertogenbosch.

Website optimalisatie en online strategie
Op de korte termijn is het doel van de samenwerking de website van Thuiswinkel.org optimaal vindbaar te maken in de zoekmachines en te zorgen dat deze voor zowel leden als consumenten gebruiksvriendelijk is. Voor de langere termijn wordt er daarnaast een gedegen online strategie uitgewerkt, gericht op bestaande en potentiële leden.

Samenwerking ook gericht op leden
Tegelijkertijd gaan specialisten van Tribal Internet Marketing hun kennis met belangstellende leden van Thuiswinkel.org delen door middel van workshops en publicaties over internet marketing. Op die manier wil de belangenorganisatie leden helpen bij het professionaliseren van hun internet marketing activiteiten.

Daarnaast zullen leden profiteren van de optimalisatie van de website. Mark van Werven, CEO van het Bossche internet marketing bureau geeft hiervan een voorbeeld:

“Veel consumenten zoeken in Google eerst op de naam van de webwinkel waar ze een bestelling willen plaatsen. Als de webpagina met het certificaat van het Thuiswinkel.org lidmaatschap dan hoog in die zoekresultaten verschijnt, wekt dit meteen al extra vertrouwen. Zo krijgt het lidmaatschap ook in de zoekmachines zijn waarde.”

Online een slag maken
Met ruim 1.100 leden is Thuiswinkel.org de grootste belangenvereniging voor webwinkels in Nederland. De organisatie heeft de ambitie deze rol verder uit te bouwen:

“Op het gebied van internet marketing hebben we een nog slag te maken, voor zowel onze eigen website als ook de informatieverstrekking naar onze leden. Tribal Internet Marketing is een gerenommeerde speler in de markt en ik heb dan ook het volste vertrouwen in deze samenwerking,” aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF