Het kennis blog van Tribal

Internet marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Geplaatst door

04 januari 2017

Welkom bij Tribal! Ik hoop dat je vindt wat je zoekt, want “online zoeken & vinden” dat is waar Tribal sinds 1999 sterk in is.

Lees meer over mij >>

Tribal start partnership met The Webcare Company en Jaagers

Door: Jeannette Franken

Geschatte leestijd: 4 minuten

Tribal begint dit jaar met een frisse start én groot nieuws. We bundelen namelijk de krachten met online engagement specialist The Webcare Company en e-commerce developer Jaagers! Een mooie nieuwe samenwerking waarmee we inspelen op de groeiende vraag om oplossingen voor de volledige online klantreis te bieden.

Tribal gaat samenwerking aan met The Webcare Company en Jaagers

Oplossing voor de gehele online klantreis

Als online marketing bureau weten we als geen ander dat het online landschap in hoog tempo verandert. Eindgebruikers worden steeds veeleisender en nieuwe online services en platformen volgen elkaar snel op. Aan ons de uitdaging om bedrijven te begeleiden bij het optimaal inspelen op deze (veranderende) klantvraag en het beste resultaat te realiseren.

Een uitdaging die we vanaf nu aangaan in samenwerking met twee andere topspelers binnen het online segment; e-commerce developer Jaagers en online engagement specialist The Webcare Company. Door deze nieuwe ontwikkeling valt Tribal voortaan onder de TWC Holding, een nieuwe groep met 175 professionals. Binnen de nieuwe constructie gaat Tribal Group partner ADchieve zelfstandig verder onder de leiding van directeur Mark van Werven. Deze organisatorische splitsing heeft geen verdere gevolgen voor de samenwerking, deze blijft ook in de toekomst intensief.

Frank Trienen, CEO van Tribal over de nieuwe samenwerking: “Tribal, Jaagers en The Webcare Company zijn autonoom sterke bedrijven, maar we merken dat er ook behoefte is aan gebundelde expertise waarbij we elkaar aanvullen en versterken. E-commerce platformen bouwen, traffic genereren, conversie optimaliseren en digital engagement; dat bieden we aan onze klanten.” CEO van de nieuw ontstane ‘TWC Holding’ is Tobias Walraven. Het directieteam wordt gevormd door de huidige ondernemers. Door de nieuwe groep zo in te richten blijven we slagvaardig, ondernemend en dichtbij!

 

Tribal zoals je het gewend bent

Voor klanten verandert er in de kern niets. Tribal blijft zelfstandig, met Frank Trienen als directeur. Ook blijven onze 60 specialisten vanuit ons kantoor in Den Bosch doen waar ze goed in zijn: online ambities voor onze klanten realiseren en verrassen met creatieve initiatieven. Sterker nog, door de expertise van onze nieuwe partners creëren we een sterker team dat profiteert van de synergie tussen drie bedrijven en oplossingen biedt voor de volledige klantreis. Een ijzersterke propositie die in lijn is met zowel onze nationale als internationale ambities.

Tribal directeur Frank Trienen ziet duidelijke voordelen voor klanten:  “ik merk tijdens klantgesprekken nu al dat we klanten een betere propositie kunnen bieden voor hun online aanpak. Het bouwen van een webshop en optimaliseren voor de zoekmachines is voor veel bedrijven tegenwoordig redelijk bekend terrein. Het opzetten en professionaliseren van de online klantenservice is echter vaak een pijnpunt. Het is dan ook een mooie ontwikkeling dat we ook op dit vlak vanaf nu de oplossing kunnen bieden door de social webcare expertise van The Webcare Company.”

 

Inspirerende werkomgeving voor online professionals

De nieuwe samenstelling biedt een uitdagende werkomgeving voor huidige online professionals én nieuw talent. Volgens HR directeur Jeannette Franken essentieel, want om voorop te blijven lopen heb je ook de beste specialisten nodig. De nieuwe groep zorgt dan ook voor extra aantrekkings- en bindingskracht waardoor we ook komende periode de beste online professionals binden en aantrekken.

 

Slimmer, veelzijdiger en beter

Alles bij elkaar verandert er dus voor onze opdrachtgevers weinig, maar is er tegelijkertijd veel meer mogelijk. Door slimmer samenwerken en expertise uit nieuwe vakgebieden bieden we vanaf nu een nog completere dienstverlening. 2017 wordt dus het jaar waarin we verder groeien, zowel binnen onze eigen landsgrenzen als ver daarbuiten. Wordt vervolgd!

Ben je benieuwd welke nieuwe mogelijkheden dit voor jouw bedrijf meebrengt? Neem dan contact met ons op, we vertellen je graag meer. En wil je meer weten over de samenwerking? Maak dan hieronder alvast kennis met onze nieuwe partners!

 

Over onze nieuwe partners

Tijd om onze nieuwe partners kort voor te stellen. Maak kennis met:

Jaagers

Jaagers is een e-commerce developer uit Nijmegen die e-commerce platformen bouwt en onderhoudt voor de B2B en consumentenmarkt. Met een team van 25 professionals nemen zij het gehele design en development proces van het platform, inclusief de koppelingen met ERP en CRM pakketten zoals SAP, Dynamics, Salesforce en Coosto uit handen. Jaagers won in 2016 de Magento Innovation Award en werd afgelopen jaar uitgeroepen voor de FD Gazelle Award.

Robin van den Bosch, directeur van Jaagers: “We vinden dat elke klant het recht heeft op een uitmuntende klantbeleving. Door gebruik te maken van kennis die in iedere stap is opgebouwd ontstaat een compleet klantbeeld en kan de klant optimaal bediend worden”.

 

The Webcare Company

The Webcare Company activeert met 90 professionals vanuit Amsterdam publiek om deel te nemen aan conversaties op de social media kanalen van haar opdrachtgevers. Hierbij bieden ze zowel ondersteuning bij de operationele webcare als advies bij het signaleren en oplossen van structurele klachten en pijnpunten. Zo biedt deze partner 365 dagen per jaar en 24 uur per dag maatwerk ondersteuning voor de online webcare van zowel MKB-bedrijven als internationale corporate klanten. Een sterke troef binnen de dynamische social media omgeving.

Ludo Raedts, directeur van The Webcare Company: “Wij kunnen nu de klant van begin tot eind begeleiden. Als een klant een webshop laat bouwen, wil de klant ook dat er traffic en klanten naar de website komen. Vervolgens bieden we engagement op de social media kanalen. De data die in deze klantreis wordt gegenereerd gebruiken we vervolgens weer om de webshop te optimaliseren. Zo is de cirkel rond.”

 

En natuurlijk Tribal!

Wij zijn een online marketing bureau in Den Bosch met 60 betrokken specialisten. Als autoriteit op het gebied van search en conversie-optimalisatie hebben we alle kennis in huis om B2C en B2B ondernemers internationaal online te laten groeien op het gebied van traffic en conversie. Vanuit de klantreis worden de diverse middelen zoals zoekmachine optimalisatie en adverteren, content en e-mail marketing, display adverteren en conversie-optimalisatie maximaal ingezet om ondernemers naar de internationale online top te helpen. Als Google Premier Partner profiteren klanten bovendien van de nauwe samenwerking tussen Tribal en Google in Amsterdam en Mountainview (USA). In 2016 won Tribal de Dutch Search Award voor beste gebruik van PR in Search en organiseerde zij haar eigen zeer succesvolle kennisevenement Performance Marketing Update 2017.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF