Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Twitter adverteren wordt toegankelijk

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

De sociale netwerksite Twitter kent maandelijks 200 miljoen actieve gebruikers, waaronder bijna 3,5 miljoen Nederlanders. Het kan dus wel eens interessant zijn om jouw bedrijf tussen de miljoenen microblogs te zien verschijnen. Dat kan natuurlijk via een gewoon account, maar op die manier breng je de bal niet snel aan het rollen. Twitter adverteren dus?

Ontwikkelingen

Adverteren op Twitter is al jaren mogelijk, maar wordt de komende periode een stuk toegankelijker. In de Verenigde Staten tenminste, maar onze verwachting is dat Europa binnenkort zal volgen. Daar waar adverteren voorheen alleen mogelijk was via een accountmanager en bij flinke minimumbestedingen, zet Twitter de deur nu middels een self service advertentieplatform wijd open voor alle adverteerders. En dus kan ook jouw bedrijf gaan testen met een nieuw advertentieplatform.

Hoe werkt het?

Vanuit jouw Twitter account kun je straks via je profielinstellingen naar “Twitter Ads” . Vervolgens word je bij de hand genomen om jouw eigen campagne te kunnen starten:

  • Wat wil je promoten, jouw bedrijfsaccount of een specifieke tweet? In het eerste geval verschijn je als bedrijf bij de wie-te-volgen suggesties. Bij het promoten van een tweet verschijnt deze bovenaan de tijdlijn bij het invoeren van een zoekopdracht.
  • Bepaal je publiek: gebruikers met interesse in bepaalde onderwerpen, volgers van bedrijven of personen, etc.
  • Twitter geeft op basis van jouw selecties een schatting van je bereik.
  • Bepaal je dagbudget en je maximale bieding per “engagement”, bijvoorbeeld een nieuwe volger.

Na het doorlopen van alle stappen kun je de campagne instellingen nog eens nalopen en na jouw definitieve “go” kan het adverteren beginnen. Vervolgens kun je je campagnestatistieken vanuit de Twitter interface volgen. Wanneer bezoek aan je website een advertentiedoelstelling is, kan het interessanter zijn je campagne in Google Analytics te monitoren.

Wij kunnen niet wachten tot het toegankelijke advertentieplatform ook in Nederland uitgerold wordt. Wordt vervogld dus….

 

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF