Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Uitslag Easy Klanttevredenheidsonderzoek over 2012

Door: Redactie

Geschatte leestijd: 1 minuut

Maar liefst 94 klanten hebben de moeite genomen om het Easy Klanttevredenheidsonderzoek over 2012 online in te vullen. Waarvoor dank! Voldoendes, onvoldoendes, complimenten en klachten. Ik kom ze allemaal tegen. Elke accountmanager en specialist heeft zijn/haar eigen rapportcijfer en reacties (anoniem of gepersonaliseerd) ontvangen. Waar nodig is er al direct geschakeld. De samenvatting wil ik graag met jullie delen.

  • Accountmanagement in 2012: gemiddeld 7,3 (was 7,2 in 2011).
    Onze accountmanagers scoren het hoogst op ‘prettig in omgang (7,7) maar moeten vooral letten op het nakomen van hun afspraken (7,2).
  • SEA specialisten in 2012: gemiddeld 7,8 (was 7,4 in 2011).
    Onze SEA specialisten scoren het hoogst op ‘vakbekwaam’ (8,0), verbetering zit in ‘pro-actief’ (7.7).
    De waardering voor de campagnes/resultaten is flink gestegen van een 7,0 (2011) naar een 7,8 (2012)!
  • SEO Specialisten in 2012: gemiddeld 7,6 (was 7,4 in 2011).
    Onze SEO specialisten scoren het hoogst op ‘vakbewaam’ (7,8) en ook zij kunnen nog winnen op het nakomen van afspraken (7,7). De waardering voor de campagnes/resultaten laat een stijgende lijn zien; van een 6,9 (2011) naar een 7,1.
  • Usability specialisten in 2012: gemiddeld 7,2 (niet gemeten in 2011).
    Onze Usability specialisten scoren het hoogst op ‘communicatief vaardig’ (7,9) en kunnen meer van hun vakbekwaamheid laten zien (7,2). De waardering voor de campagnes/resultaten is een 6,9 (ook niet gemeten in 2011).
  • Content specialisten in 2012
    Tot recent werkten onze content specialisten achter de schermen in opdracht van hun SEO collega’s. Slechts één klant wist dan ook de naam van haar content specialist. Daarmee zegt dit cijfer (6,9) niet veel. Content beperkt zich in 2013 niet meer tot alleen het schrijven van teksten en werken achter de schermen. Houd ze in 2013 in de gaten: Annemarie, Robin & Yvette!
  • Blog of nieuwsbrief?
    Onder respondenten is de nieuwsbrief veel populairder dan het blog op de Easy website. Niet iedereen is op de hoogte van het blog (www.eentweetest.nl/tribal/httpdocs/blog/) of vindt het blog te ‘technisch’. Dat is iets waar we rekening mee gaan houden!
  • Totale tevredenheid in 2012: gemiddeld 7,0 (was 6,9 in 2011).
    Wat opvalt is dat de tevredenheid stijgt naarmate je langer klant bent bij Easy. Maar liefst 1/3 van de respondenten komt naar activiteiten van Easy (zoals workshops). Bij jullie is de gemiddelde klanttevredenheid opvallend hoger: 8,6!

In één van jullie reacties staat ‘het kan altijd beter’. Dat vind ik ook! Wel ben ik samen met het complete Easy team trots op de uitslag en verbetering in de resultaten. En verder vind ik het ook erg belangrijk om gedurende het hele jaar tegen elkaar te zeggen als het wel of niet goed gaat!

Jeannette Franken
Directeur Easy Internet Marketing

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF