Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Vers van de pers: onze takeaways uit BrightonSEO 2016

Door: Roel Verzantvoort & Dave Driessen

Geschatte leestijd: 1 minuut

Op 1 en 2 september was in Brighton het jaarlijkse internationale event BrightonSEO. Een gerenommeerd event met sprekers van over de hele wereld en een internationaal publiek. Klinkt als een niet te missen evenement toch? Daarom reisden SEO-specialist Dave en SEA-specialist Roel af naar deze hippie-achtige badplaats om op zoek te gaan naar de nieuwste online ontwikkelingen.

 

Zeelucht, meeuwen en de nieuwste SEO-trends

Op BrightonSEO verzamelen specialisten van alle disciplines zich voor twee dagen in deze Britse badplaats. Van UX tot SEO en van social media tot online strategie en Analytics, het is een walhalla voor kennisverrijking. Het event ging dan ook van start met een trainingsdag in The Grand en het BrightonSEO-center. In groepen van 12 gingen we onder leiding van een expert de diepte in over actuele topics rondom Local SEO en Advanced Google Analytics. Leerzame clinics waarbij we de dialoog aangingen met specialisten van andere bedrijven en nieuwe inzichten aangereikt kregen. Ook voor ons als specialist een mooie (en snelle) leerschool. Want je hoeft het wiel niet elke keer opnieuw uit te vinden toch?

De takeaways en trends van BrightonSEO2016

De Takeaways uit Brighton

Op dag 2 van BrightonSEO 2016 werden 36 sessies georganiseerd waar in totaal 73 sprekers hun kennis met het publiek deelden. Wederom een dag vol interessante nieuwtjes en ontwikkelingen. Natuurlijk delen we de belangrijkste takeaways met je:

  • Je hebt maar 1 reputatie, dus zorg ervoor dat je deze niet schaadt. Wees bewust dat er geen verschil zit of je aan het werk bent of niet. Een persoonlijke “fout” kan ook zakelijk gezien verstrekkende gevolgen hebben;
  • Tekstuele content komt in veel gevallen het beste tot optimalisatie, wanneer je deze hardop voor (laat) lezen. Hierdoor kun je voor jezelf controleren of dit aanslaat richting je doelgroep/klanten;
  • Elk kanaal heeft een andere “focus”. YouTube is voornamelijk audio, terwijl Facebook om visueel draait. Pas de content/boodschap hier op aan en begrijp dat je maximaal 3 seconden hebt om je boodschap over te brengen.

 

Funfacts voor tijdens de vrijmibo

En dan nog enkele takeaways voor tijdens de bedrijfsborrel (of bij het koffiezetapparaat):

  • Wist je dat de spanningsboog van een mens maar 8 seconden is en een goudvis een grotere spanningsboog heeft? Deze is 9 seconden – Martin Chillcott @hotchilly56
  • Wist je dat emotie de belangrijkste overtuigingsmethode is. – Martin Chillcott @hotchilly56
  • 56% van de advertenties wordt niet gezien door consumenten, maar door marketeers. – Briony Gunson @BrionyGunson
  • 41% stijging (in de UK) van Adblockers. Je doelgroep op een ‘natuurlijke’ manier bereiken wordt steeds belangrijker. – Briony Gunson @BrionyGunson

 

Stay tuned..

Binnenkort gaan we nog wat verder de diepte in met blogs over onze nieuwe kennis uit de trainingssessies. Houd ons blog dus zeker in de gaten voor meer kennis uit Brighton. En wil je meer weten over wat de nieuwe ontwikkelingen voor jouw bedrijf betekenen? Neem dan contact op met een van onze consultants. We vertellen je graag meer.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF