Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Geplaatst door

14 oktober 2016

Tribal is een smeltkroes van creatieve & kundige mensen met allen hetzelfde doel, de klant zo goed mogelijk begeleiden zodat deze zo veel mogelijk rendement kan behalen met zijn/haar website.

Lees meer over mij >>

We waren weer van de partij! MozCon 2016

Door: Gerk Mulder

Geschatte leestijd: 2 minuten

Afgelopen september was het weer zover. De 8e editie van MozCon. Dit jaar ben ik samen met mijn PPC/ SEA-collega Levi op pad gegaan naar Seattle om dit geweldige congres bij te wonen. Inmiddels weet ik echter dat het woord congres iets is dat je bij customs en migrations aan de douane niet moet zeggen. Daar heet het gewoon conference en als je aangeeft dat je voor “Congress” komt dan… nou ja, je kunt ‘m zelf wel invullen 😉 Maar ik weet inmiddels nog veel meer. Tijd voor een kleine sneak peek in mijn MozCon avonturen.

 

2000 zielen, één gedachte (bijna)

MozCon is een jaarlijks terugkerende conferentie over Online Marketing. Zoals ze zelf aangeven is MozCon “not your typical marketing conference”. Oorspronkelijk was MozCon een puur SEO congres, maar tegenwoordig is het aantal puur SEO zaken niet leidend in het programma. En dat is goed. Puur SEO kan namelijk ook niet zonder CRO, Content, Strategie en PPC (pay per click adverteren). En die combinatie van specialisaties is nou exact wat MozCon zo bijzonder maakt.

Dit jaar waren er weer meer dan 2000 online marketeers, vanuit alle delen van de wereld, afgereisd naar Seattle. Het doel? Inspiratie opdoen door de meest bijzondere en innovatieve mensen die op dit moment aan de top van de inbound marketing chain staan.

MozCon 2016 - de belangrijkste ontwikkelingen

 

One event to rule them all

Seattle is een heel toffe stad en de conferentie was uiterst verzorgd. Het ontbrak werkelijk aan niets. Alles was geregeld, van luxe ontbijt en lunch tot tussendoortjes, giveaways, MozSwag zoals Roger Lego (Roger is de Moz mascotte), een custom powerbank, een shitload aan stickers, arcademachines, grijpautomaten, ijsmachines, the roger robotgame en uiteraard de beruch… uhm beroemde stapavonden.

Maar het tofste is dat je met zoveel gelijkgestemden bent. Je spreekt dezelfde taal (Search), je hebt dezelfde issues en je bent allemaal aan het onderzoeken. Die mix heeft Moz perfect vertaald naar MozCon.

 

Zo moeilijk is het allemaal niet

Dit jaar hebben we ons laten inspireren door 27 sprekers. Al deze sprekers hadden iets met elkaar gemeen en dat is de kern van de boodschap: “terug naar de basis”. We zijn allemaal jongetjes en meisjes en hebben een bepaalde manier hoe ons brein werkt. Dat is niets nieuws, alleen maken wij met zijn allen net iets te weinig gebruik van de kennis over Neuro Marketing. In essentie (en dit is heel kort door de bocht) gaat het om 3 zaken die eigenlijk in iedere presentatie terugkwamen:

  • Wees eerlijk en transparant
  • Wees niet commercieel
  • Ben actief en kritisch

 

Vertel het verhaal dat je lezer wil horen

SEO is ook een vorm van praten. Praten via een zoekmachine, praten met de doelgroep door middel van webteksten, zorgen dat jouw antwoord het meest relevant is op de vraag van de zoeker etc. Het gaat er dus om dat je door hebt wat de bezoeker wil weten, hoe deze zoekt. En daar dient je verhaal bij aan te sluiten. Welk verhaal dat is? Daar kom je alleen maar achter door onderzoek te doen en moeite te doen om jouw doelgroep te leren kennen. Wat is hun behoefte, waar ben ik goed in en hoe kan ik deze twee het beste matchen? Enfin, stof om na te denken over hoe wij te werk gaan en welke dialogen we missen. Taking it to the next level!

 De belangrijkste ontwikkelingen van MozCon 2016

More to come

Nee, heel veel meer ga ik er nu niet over zeggen. Behalve dat ik iedereen in onze beroepsgroep MozCon van harte aanraad. Ik ben nu op een flink aantal conferenties geweest en MozCon is betoverend. Dat klinkt een beetje kinderachtig, maar het is echt waar. De komende periode ga ik een aantal presentaties uitdiepen en vertalen naar een voor jou praktische blogvorm. En proberen een beetje van de magie die ik heb ervaren over te brengen via ons Tribal Blog.

Oftewel, stay tuned for another episode of MozCon magic..!

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF