Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Wereldwijde kwaliteitsverbeteringen Google AdWords

Door: Dave Driessen & Redactie

Geschatte leestijd: Minder dan 1 minuut

google-adwords_logo

In augustus heeft Google een test aangekondigd in Brazilië, Spaanssprekend Latijns Amerika, Spanje en Portugal. In deze test werden relevantie en de landingspagina zwaarder meegewogen in de kwaliteitsscores en hoe de advertenties op Google werden gerangschikt. Het doel van deze test was de gebruikerservaring te verbeteren. Gebruikers die op Google zoeken waarderen het zeer als de resultaten relevant zijn en de pagina’s waar zij terecht komen hierop aansluiten.

Nu de resultaten bekend zijn, heeft Google besloten om de veranderingen komende weken over de hele wereld uit te rollen.

Het gevolg van de veranderingen

Aangezien deze veranderingen doorgevoerd worden, zullen in sommige campagnes de kwaliteitsscores gaan veranderen. Volgens Google zouden na de veranderingen alles binnen enkele weken alles weer moeten stabiliseren. Daarnaast denken zij dat er in de meeste campagnes geen significante veranderingen in de algemene prestaties te zien zullen zijn.

Zoals nu ook al het geval is, zullen goed presterende advertenties beloond worden met hogere kwaliteitsscores, lagere gemiddelde kosten per klik en een hogere gemiddelde positie. De kwaliteitsscores van 1-10 voor de zoekwoorden zal gehanteerd blijven voor de exacte zoektermen bij de Google zoekresultaten. Verhoging van biedingen en kwaliteitsscore zullen belangrijk blijven voor een hogere advertentiepositie. Dezelfde basishandelingen om kwaliteit te verbeteren blijven van toepassing.

Meer informatie over deze ontwikkeling leest u op Google Inside AdWords.

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF